Potrivit companiei, exista deja comenzi pentru toate unitatile.

Ferrari 458 Challenge a debutat la Salonul Auto de la Bologna.

458 Challenge vine cu un motor V8 montat median, fiind derivat din 458 Italia si este cel de-al cincilea model utilizat de Ferrari in programul sau de curse, desfasurat in trei campionate diferite (italian, european si nord-american), de anul viitor prezent si in zona Asia-Pacific.

Motorul V8 de 4499 cmc cu injectie directa de pe 458 Challenge ramane pe aceleasi coordonate dinamice ca pe 458 Italia: putere maxima de 570 CP la 9.000 rpm. Au fost modificate rapoartele si calibrarea cutiei de viteze F1 cu dublu ambreiaj pentru a garanta un cuplu mai mare la turatii joase. 458 Challenge este echipat cu diferentialul electronic E-Diff utilizat pe versiunea de strada, o premiera pentru masinile Ferrari destinate numai circuitelor.

Noul 458 Challenge are de asemenea o suspensie special conceputa pentru curse, cu arcuri mai ferme, amortizoare din aluminiu, jante pe 19 inch cu prindere centrala echipate cu slickuri Pirelli si o garda la sol redusa cu 50mm. Trenul de rulare este echipat cu frane Brembo CCM2 asociate cu sistemul ABS care a debutat pe 599XX, masina experimentala extrema a marcii Ferrari.

Citeste si:

O alta premiera pentru modelul Ferrari Challenge este adoptarea sistemului de control al tractiunii F1-Trac. Dezvoltat intern de catre Ferrari, sistemul F1-Trac monitorizeaza constant nivelurile de aderenta.

Au fost dezvoltate doua calibrari speciale pentru pista pentru acest sistem, derivate din experienta specifica a Ferrari din campionatele F1 si GT. F1-Trac este complet integrat cu diferentialul E-Diff pentru a garanta stabilitate si acceleratie maxima atat la intrarea cat si la iesirea din viraje.

Setarile sistemelor ABS/EBD, F1-Trac si E-Diff sunt selectate prin intermediul manetei de pe volan, o alta premiera pentru un model dezvoltat pentru campionatul Ferrari Challenge. Pilotul poate alege intre trei configuratii: OFF (controlul tractiunii dezactivat), pozitia 1 si pozitia 2. Ultimele doua pozitii ofera niveluri mai mari de interventie a sistemelor de siguranta si sunt selectate in conformitate cu aderenta de pe pista.

Forza Rossa opereaza ca unic importator Ferrari pe piata romaneasca si activeaza si pe pietele din Bulgaria si Republica Moldova. Cu o medie de peste douazeci de autoturisme vandute pe an, la nivelul anilor 2008 -2009, Forza Rossa este liderul segmentului autoturismelor sportive de lux din Romania.