"Nu numai cuantumul acestor impozite este nefiresc pentru o tara ce nu ofera aproape nimic ca infrastructura, ci si modul de percepere a acestora, respectiv in functie de tipul de suspensie.

Aberatia continua si in cazul in care un autovehicul comercial pentru care trebuie platit impozit urmeaza sa nu presteze activitati de transport in intervalul unui an calendaristic, dar nu poate fi exclus de la plata", a declarat in comunicat presedintele organizatiei patronale, Augustin Hagiu.

FORT solicita ca nivelul impozitelor percepute pentru autovehiculele comerciale sa nu fie majorate, iar trasportatorilor sa li se ofere posibilitatea sa nu plateasca impozit pe o perioada determinata in cazul vehiculelor cu care nu se produc venituri din activitati comerciale.

Citeste si:

"Totodata, solicitam scaderea impozitelor la autovehiculele pentru care se detin copie conforma a licentei de transport si asta pentru a incuraja munca si legalitatea desfasurarii activitatilor de transport rutier. Peste 15% din prestatorii de servicii de transport, in special persoane fizice posesoare de mijloace auto comerciale, nu detin licenta pentru activitatile specifice si cu toate ca distorsioneaza piata, platesc impozitul auto la acelasi nivel cu cei autorizati si licentiati", a spus Hagiu.

El a precizat ca activitatile ilicite din domeniul transporturilor vor aduce statului, in 2011, prejudicii de peste un milliard de euro.