Licitatia este impartita in patru loturi, cu lungimi intre 16 si 24 de kilometri, pentru care companiile trebuie sa depuna oferte separate, informeaza Mediafax.

Astfel, primul lot are o valoare estimativa de 814,12 milioane de lei, fara TVA, al doilea lot de 707,99 milioane lei, fara TVA, al treilea lot are alocat maxim 762,2 milioane lei, fara TVA, iar valoarea ultimului lot este de 652,86 milioane lei, fara TVA.

Contractul, cu durata de 54 de luni, presupune proiectarea si executia autostrazii si este finantat in cadrul Programului Operational Sectorial de Transport, prin fonduri de coeziune (85%) si cofinantat de la bugetul de stat (15%).

Media cifrei de afaceri a ofertantului, in domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier, trebuie sa fie de peste 650 milioane lei (lotul 1), mai mare de 570 milioane lei (lotul 2), cel putin 610 milioane lei (lotul 3) si minim 525 milioane lei (lotul 4) in intervalul 2007-2009.

Totodata, companiile trebuie sa demonstreze, printr-o singura declaratie bancara, ca dispune sau are acces la lichiditati, linii de credit sau la alte instrumente financiare intre 165 milioane lei si 200 milioane lei, in functie de lot.

In alegerea ofertei castigatoare, se va tine cont de propunerea tehnica (70%) si de pret (30%).

Citeste si:

Amplasamentul lucrarii strabate trei judete, respectiv Hunedoara, Alba si Sibiu, si include varianta ocolitoare Sebes (7 kilometri) si drumul de legatura la standard de autostrada pentru centura Sibiu, in lungime de aproximativ 5 kilometri.

Potrivit standardelor de cost, elaborate de Ministerul Transporturilor, pretul standard pe kilometru pentru autostrazi extraurbane in zona de deal si de ses este de 5,05 milioane euro, iar pentru acelasi tip de autostrada in zona de munte se ridica la 6,1 milioane euro.

Proiectul face parte din coridorul IV Paneuropean, care incepe in Germania la Nurenberg si se continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta si se continua pana la Istanbul.

In Romania a fost finalizat tronsonul Bucuresti-Cernavoda si se afla in diferite stadii de executie sectorele Arad-Timisoara si Cernavoda-Constanta, centura Sibiu si Constanta.

In prezent, Romania are 314 km de autostrada, respectiv Campia Turzii-Gilau (52 km), Bucuresti-Pitesti (111 km) si Bucuresti-Cernavoda (151 km). In constructie sunt 243 km, acestia urmand sa fie finalizati in 2011 si 2012, valoarea totala fiind de 2,5 miliarde euro, potrivit datelor Ministerului Transporturilor.

Valoarea in euro a fost calculata la cursul anuntat de BNR la 13 decembrie de 4,2929 lei pentru un euro.