Pe segmentul masinilor second-hand, marcile germane Volkswagen, Opel si BMW insumeaza peste 50% din piata.

Din punct de vedere al anului de fabricatie, cele mai mult masini sunt din perioada 2000-2005, respectiv 33,5%, urmate indeaproape de autoturismele produse intre 1990 si 2000, cu o pondere de 33,3%, de cele din intervalul 2005-2007 (16,1%), de cele fabricate in 2008 (8,2%) si cele din intervalul 2009-2010 (3,3%).

"Skoda are un procent remarcabil de masini fabricate dupa 2000. BMW si Dacia au cele mai mari procente de masini fabricate inainte de 2000, iar peste 20% din masinile Dacia sunt dinainte de 1990", a declarat, joi, Bogdan Vulcan, program manager al auto.ro.

Respondentii care detin masini noi si care intentioneaza sa cumpere un alt autoturism in perioada urmatoare, respectiv 2.441 persoane, 30,9% au afirmat ca vor opta tot pentru un autoturism nou, in timp de 16,5% se vor indrepta catre unul second-hand.

Dintre proprietarii de masini rulate (4.159 de persoane), cei mai multi (37,6%) vor cumpara tot o masina second-hand si doar 15,7% vor achizitiona un autoturism nou. Topul intentiei de cumparare in functie de marca este condus de Volkswagen (19,3%), Opel (14,7%), BMW (11,9%) si Dacia, care depasesc impreuna jumatate din numarul de masini deja detinute, marci urmate de Audi, Ford, Peugeot, Skoda, Mercedes, Renault, Fiat si Daewoo.

Citeste si:

"Multi dintre poseorii de Dacia second-hand doresc Dacia noua. Multi din utilizatorii Skoda noua doresc Audi second-hand si putini dintre posesorii de Dacia noua doresc Dacia second-hand", a spus reprezentantul poratlului auto.

In clasamentul celor mai "satisfacatoare" marci conduce constructorul german BMW, cu 64,1% dintre raspunsuri, urmat de Audi, cu 61,5%. Pe locul al treilea se afla Skoda, cu 60,5%, urmata de Mercedes, cu 59,7%, si Volkswagen, cu 54,5%. Potrivit auto.ro, raportul calitate/pret este mai mare in cazul masinilor rulate fata de cele noi, iar soferii recomanda ca marci Volvo, Mercedes, Toyota si Audi.

Vulcan a adaugat ca pentru toate masinile postate pe site pentru vanzare pretul a scazut in noiembrie comparativ cu aceeasi luna a anului trecut, cu 4-12%. "Cred ca tendinta de ieftinire se va mentine. Ma bazez pe faptul ca numarul de oferte creste, iar apoi exista nebuloasa taxelor care sunt la masinile second-hand si cred ca lumea vrea sa scape de masini. In urmatorul trimestru cred ca se va pastra procentul de 7-12% de scadere a pretului, dar dupa acesta perioada e greu de estimat ce se va intampla", a afirmat Vulcan.

Studiul a fost realizat de platforma online auto.ro si de compania de cercetare de piata Daedalus Millward Brown in perioada ianuarie-octombrie 2010 pe un esantion de 13.751 respondenti cu varsta de peste 18 ani si care conduc un autoturism. Metoda de cercetare folosita a fost sondajul online.

Compania Daedalus Millward Brown face parte alaturi de alte trei companii din grupul Daedalus infiintat in 1996.