„Ar fi o fantezie sa credem ca Logan va avea o viata la fel de lunga ca si Dacia 1300. Logan are in spate o familie - la anul va fi lansata varianta break, iar in 2007, furgoneta“, a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia, citat de MEDIAFAX. „In fiecare an vor fi noutati, astfel ca prima restilizare nu va fi necesara mai devreme de 2008-2009“, a afirmat Stroe. „Insa nu pot sa comentez de pe acum ce va fi schimbat la Logan“.

Investitie uriasa

Dezvoltarea proiectului Logan in Romania a necesitat investitii totale de 1,6 miliarde de euro. Din aceasta suma, 730 de milioane de euro au fost realizate de Renault la uzinele Dacia, diferenta revenind celor aproximativ 250 de firme furnizoare de subansamble si echipamente.

Ce ar trebui modificat

Citeste si:

Redactorul-sef al revistei ProMotor considera ca principala problema a Loganului este aspectul exterior. Acesta este stricat de portbagajul disproportionat. „Insa aceasta problema este foarte greu de solutionat“, crede Edwin Keleti, „deoarece ar fi o operatiune foarte costisitoare“.

In opinia sa, mai multe s-ar putea face la interior. „Aici ar trebui ca Dacia sa umble nu atit la calitate, care este destul de buna, cit mai ales la aspect“. O alta problema identifcata de multi cumparatori si care ar putea fi remediata cu ocazia face-liftului este mecanismul de rabatare a banchetei, care este total ineficient. De asemenea, o data cu restilizarea s-ar putea introduce in standard dublul airbag si ABS-ul, pentru toate versiunile. „Durata de viata preconizata de Dacia mi se pare rezonabila“, a adaugat Keleti, „deoarece in acest segment concurenta nu este atit de puternica“.

Succes la vinzari

Logan a fost prezentat in premiera in Franta si in Romania in luna iunie a anului trecut, iar in luna septembrie au inceput livrarile pe piata noastra. De la inceputul anului s-au vindut 143.802 de unitati, cu aproape 8.000 de masini mai multe decit fusese estimat initial. Totalul productiei uzinei de la Pitesti a urcat in acest an la 174.000 de unitati, in crestere cu 83% fata de 2004.