Proiectul a fost impartit in trei loturi - Cernavoda-Medgidia (20 kilometri), Medgidia-Constanta (aproximativ 32 de kilometri) si varianta de ocolire Constanta la profil de autostrada (21,8 kilometri).

Directorul general al CNADNR, Liviu Costache, a declarat la finele lunii ianuarie ca in vara acestui an se va putea circula pe autostrada Cernavoda-Constanta, desi tronsonul de drum nu va fi complet finalizat pana la debutul sezonului estival.

"A se termina o autostrada este un lucru, a se pune in circulatie este o diferenta. A termina inseamna sa aiba absolut tot: parapeti, portale, santuri, conexiuni cu drumuri laterale, semnalizare digitala, benzinarii, parcari. Punerea in circulatie inseamna sa-l dau in circulatie masinilor cu anumite restrictii, sa zicem. Angajamentul nostru este sa se circule spre Constanta pe autostrada in vara lui 2011, inclusiv varianta de ocolire a municipiului Constanta", a afirmat Costache.

Pana in prezent constructia tronsonului Cernavoda-Medgidia a ajuns la faza de lucrari la terasamente si drum, respectiv lucrari de excavare in jurul debleelor (sapatura facuta sub nivelul terenului in vederea executarii platformei unui drum - n.r.), lucrari de consolidare, de umplutura, de pregatire a cofrajelor, armarea si turnarea betonului pentru elementele prefabricate pentru podete, precum si lucrari la pasajul inferior, inclusiv mutarea utilitatilor.

Lucrarile au fost realizate pe o distanta de 5,7 kilometri, intre kilometrii 165 si 170+75, potrivit datelor Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).

La segmentul Medgidia-Constanta au fost executate lucrari la structuri si de drenaj, precum si pentru imbunatatirea terenului de fundare pe o distanta totala de 9,4 kilometri intre pozitiile 170+75 si 172 si 187+1 si 193+8.

Constructia variantei de ocolire Constanta a avansat pana la lucrari de terasamente, sapaturi, curatarea si indepartarea pamantului, imbunatatirea terenului de fundare, umpluturi, stabilizare, consolidare si lucrari la cele 18 poduri si 27 de podete.

Lucrarile sunt pe o lungime de 20,2 kilometri, de la kilometrul 0 la 6+4 si de la 7+2 la 21.

Intrebati cand vor fi reluate lucrarile, reprezentantii CNADNR au afirmat ca acestea vor reincepe "in functie de conditiile meteorologice (temperaturi pozitive, nivel de umiditate, etc.)".

Citeste si:

Din totalul celor 67 de situri arheologice, 21 se afla pe tronsonul Cernavoda-Medgidia, 11 pe sectorul de la Medgidia la Constanta si 35 pe traseul centurii.

La inceputul anului, ministrul Transporturilor Anca Boagiu a reclamat intr-o sedinta de guvern ca lucrarile sunt intarziate intrucat Ministerul Culturii nu a efectuat descarcarile arheologice pe tronsonul Medgidia-Constanta.

Ministrul Culturii, Kelemen Hunor, a replicat insa ca institutia are doar atributii de avizare a dosarelor intocmite de arheologi, documentatia fiind trimisa ulterior spre Comisia Nationala de Arheologie.

Astfel, din cele 11 situri prezente pe tronsonul Medgidia-Constanta, pentru unul dintre acestea Ministerul Transporturilor a obtinut certificatul de descarcare arheologica si alte doua sunt in faza de cercetare.

"Activitatile aferente cercetatilor arheologice sunt in curs de desfasurare. Descarcarea de sarcina si implicit intarzierile sunt determinate de potentialul arheologic, de gradul de complexitate si caracteristicile sitului delimitat" arata CNADNR.

Sursa citata precizeaza ca plata serviciilor de arheologie revine companiilor constructoare, astfel ca nu poate estima valoarea acestora.

Lucrarile la tronsonul Cernavoda-Medgidia sunt efectuate de catre compania franceza Colas. Contractul are o valoare de 224 milioane euro.

Sectorul Medgidia-Constanta este construit de consortiul italiano-german Astaldi-Max Boegl, valoarea contractului fiind de 211 milioane euro.

Constructia variantei de ocolire Constanta este executata de consortiul format din companiile FCC Construction (Spania) si Astaldi (Italia) pentru 803,96 milioane lei.