In Europa, numai 16 procente din totalul motocicletelor, doar una din sase motociclete au ABS, desi sistemul de antiblocare a rotilor a fost integrat pentru prima data intr-o motocicleta inca din 1988.

Aceasta dispozitie face parte dintr-un proiect de lege ce vizeaza noi prevederi cadru pentru motociclete si se aplica modelelor pe doua roti cu o capacitate cilindrica de peste 125 de centimetri cubi.

„Sistemele Bosch ABS 9 pentru motociclete sunt cele mai mici din lume. In acest mod, sprijinim producatorii sa integreze acest sistem de siguranta, care poate salva vieti, in toate motocicletele echipate cu frane hidraulice”, a declarat Werner Struth, presedinte al diviziei Sisteme de Control al Sasiului din cadrul Bosch.

Citeste si:

Productia noului sistem ABS pentru motociclete a inceput la finalul anului 2009. Varianta de baza ABS 9 are un volum redus si o greutate de 0,7 kilograme, fiind astfel mai mica si mai usoara decat modelele anterioare.

Conform Consiliului European de Siguranta a Transporturilor ETSC (European Transport Safety Council), in Europa, pericolul de a avea un accident mortal cu o motocicleta este de 18 ori mai mare pentru aceeasi distanta parcursa, decat in cazul unei calatorii cu autoturismul.