Astfel, in 2008, cercetatorii Universitatii Haifa din Israel au descoperit ca o scurta perioada de odihna poate imbunatati procesul de consolidare pe temen lung a memoriei. In acelasi timp, Institutul National de Securitate in Munca si Sanatate din Atlanta a concluzionat in 2007 ca un pui de somn in timpul zilei “poate fi o strategie buna atat pentru imbunatatirea starii de spirit, cat si a satisfactiei la job”.

Totodata, in 2010, cercetatorii de la Universitatea California din Berkeley au confirmat ca perioadele scurte de somn imbunatatesc capacitatea creierului de a retine informatii.

Un exemplu al eficientei pauzelor scurte de somn in timpul unei zile de munca este rezultatul obtinut de o companie americana. In urma cu mai multi ani Crai Yarde, fondatorul companiei Yarde Metals din Bristol, Connecticut, a observat ca angajatii sai, care lucrau in productie in trei schimburi, atipeau la munca.

In momentul in care a construit un sediu nou, in 1995, a introdus si o camera cu canapele in care angajatii putea dormi pentru perioade scurte de timp.

„Oamenii au crezut ca suntem complet nebuni. Chiar unii dintre angajatii mei m-au intrebat ce fac”, isi aminteste Yarde.

In prezent, dupa 15 ani, Yarde Metals detine camere de odihna in toate sediile, a ajuns la afaceri de 500 milioane de dolari si la 700 de angajati.

Citeste si:

„Fara indoiala, somnul scurt imbunatateste productivitatea”, a mai spus Yarde.

James Maas, expert in probleme ale somnului, recomanda angajatilor 15 minute de somn atunci cand se simt obositi pentru a se revigora in timpul unei zile de munca.

Luate in mod regulat, pauzele pentru un somn scurt pot reduce riscul problemelor cardiovascuare, inclusiv infarct miocardic, accident vascular cerebral, precum si diabet.

Studiile au mai aratat ca somnolenta cronica la job poate reduce timpul de reactie al persoanei, poate provoca incapacitatea de a se concentra, precum si dificultatea de a retine informatii pe perioade mai lungi de timp.