Potrivit studiului realizat de cabinetul „Quatre vents”, in randul a 20.000 de studenti de la 120 de facultati de ingineri si comert, acestia prefera mai intai sa acceseze site-urile companiilor pentru a-si ca uta un lic de munca, dupa ce inainte s-au interesat despre oportunitatile de dezvoltare si angajare ale companiilor de care sunt interesati.

Astfel, 61,7% dintre studentii scolilor de comert si 59,7% dintre viitorii studenti, privilegiaza recrutarile via site-urilor de recrutare ale companiilor. Site-urile de mici anunturi pentru angajare nu au reusit sa obtina decat 18,4%, in timp ce targurile de recrutare au obtinut doar 9,4 procente.

In ceea ce priveste retelele de socializare, de tipul Facebook, tinerii absolventi nu s-au aratat aproape deloc interesati, doar 1,3% dintre cei chestionati aratandu-si interesul pentru un astfel de mijloc de recrutare.

Citeste si:

Companiile raman in topul preferintelor absolventilor atat timp cat acestea isi imbunatatesc ofertele existente pe site si le fac mai dinamice.

Totusi, pentru tinerii absolventi, vizitarea acestor site-uri nu reprezinta decat o trecere la actul final. Inainte de acest pas, acestia au intreprins un adevarat studiu de piata care le-a permis sa stie cu exactitate in companie isi doresc sa lucreze. 44,2% dintre tinerii chestionati au declarat ca mai intai au cautat informatii pe site-ul facultatii lor sau pe cel al serviciului de stadii.

39% au cautat informatii pe forumurile de recrutare ale facultatii, in timp ce 38% au gasit referintele necesare in cadrul evenimentelor organizate in cadrul facultatii sau prin sponsorizarea asociatiilor studentesti. 16% au folosit ca principala sursa de informare promotiile la care au participat sau au luat parte in timp ce doar 10% au ales parteneriatele cu administratia.