Cu siguranta niciodata nu este usor sa porti o conversatie cu superiorul tau pentru o marire de salariu. De cele mai multe ori o astfel de discutie poate intinde nervii la maxim atat angajatorului cat si angajatului, arata studiul realizat de compania de consultanta in resurse umane Ceridian.

Angajatii mai in varsta, in majoritatea cazurilor barbati, par totusi sa indrazneasca mai mult si admit ca atunci cand vine vorba despre o marire de salariu prefera sa ia initiativa.

Dintre persoanele chestionate doar 5%, cu varsta mai mica de 34 de ani au sustinut ca se simt confortabil in a cere o marire de salariu, in timp ce 8 din 10 angajati cu o varsta de peste 35 de ani au afirmat contrariul.

In general, barbatii sunt mult mai directi atunci cand se pune problema unei cresteri salariale, fata de femei. Din cei 8% care au sustinut ca ar negocia pentru o marire a salariului, trei patrimi au fost barbati, arata studiul.

Angajatii mai tineri, cu o medie de varsta cuprinsa intre 18-24 de ani, s-au arata mai mult interesati sa cunoasca cat castiga colegii lor mai in varsta decat sa se intrebe intre ei. La polul opus se situeaza salariatii cu o medie de varsta de peste 55 de ani, doar o treime dintre acestia interesandu-se in mod direct cat castiga colegii lor mai tineri.

Desi in randul britanicilor a cunoaste cat castiga colegii sau unii membri ai familiei ramane un secret, mai bine de jumatate dintre acestia preferand sa nu vosrbeasca despre salariile obtinute, studiul realizat de Ceridian in randul a 1.000 de angajati britanici cu program normal, a aratat ca 46% dintre cei chestionati cunosc salariile pe care colegii lor le castiga.

Desi in jur de 50% dintre cei chestionati au afirmat ca ar fi interesati sa cunoasca cat castiga colegii lor, trei patrimi au sustinut in acelasi timp ca nu vor tolera ca detaliile lor salariale sa fie dezvaluite colegilor.

Citeste si:

Salariile si diferentele de salarizare reprezinta principalul obiect al Actului Normativ Unic de Egalizare (Single Equality Bill) al Guvernului Britanic, in care se va stipula, printre altele, ilegalitatea clauzelor din contractele de munca ce interzic angajatiilor sa discute intre ei nivelul salariilor si care va cere companiilor publice sau private ce lucreaza pe contracte cu Statul sa intreprinda audituri ale salarizarii angajatilor de gen feminin in comparatie cu cea a angajatilor de gen masculin

„Incepe sa existe o corelatie intre companiile de succes si strategiile de recompensa ce reusesc sa aiba un echilibru intre modalitatile de plata fixe si variabile, elementul de variabilitate fiind puternic asociat cu performantele obtinute. De asemenea, aceste companii tind sa fie mai performante atunci cand se pune problema diferentierii, astfel incat angajatii cu rezultate mai slabe nu sunt inclusi pe lista acordarii de bonusuri, organizatiile respective alegand sa ii rasplateasca pe cei care au obtinut rezultate foarte bune. In astfel de companii, salariile de baza tind sa fie facute publice in interiorul organziatiei, in timp ce bonusurile acordate salariatilor cu performante raman confidentiale”, sustine Karan Paige, Director de resurse umane in cadrul Ceridian.

O astfel de abordare, potrivit reprezentantei Ceridian, ofera mai multa transparenta in ceea ce priveste remunerarea atat a anagajatilor cu performante ridicate cat si a celor cu rezultate mai slabe, companiile reusind insa sa pastreze confidentialitatea atunci cand vine vorba de recompensarea totala.

Studiul intareste de asemenea, importanta unei evaluari trimestriale a performantelor obtinute si daca acestea sunt administrate corect. O astfel de strategie ajuta nu numai la cresterea nivelului de retentie al celor mai buni angajati dar si o reducere a costurilor de recrutare.

Unul din motivele pentru care angajatii aleg deseori sa nu isi divulge salariul chiar si in cadrul familiei il reprezinta faptul ca li se pun practic o valoare in functie de ceea ce castiga.

„Nu este greu sa vezi de ce oamenii mai in varsta nu sunt atat de mult interesati de salariile celorlalti. Au invatat la cat trebuie sa se astepte sa castige pentru anumite pozitii, insa tinerii nu au inca un cadru de referinta. In egala masura, cei mai in varsta nu se gandesc in aceasta etapa a vietii numai la echilibrul dintre viata profesionala si de familie sau la salariu, asa cum o fac cei tineri”, sustine Piers Hollier, psiholog al companiei Getfeedback.