Mai mult de 70% dintre americani si 80% din britanici declara ca folosesc acest tip de comunicare mai mult in scop propriu decat in interes de serviciu.

Retelele sociale sunt folosie indiferent de varsta angajatilor, iar aceasta eterogenitate se manifesta cu precadere in Marea Britanie. Folosirea internetului la locul de munca poate avea implicatii serioase in desfasurarea muncii, cu atat mai mult cu cat cele mai vizitate site-uri sunt cele care contin film video, retele sociale si stiri.

“Desi multe din motivele strategice de business explica de ce le este permis sariatilor sa deschida la serviciu site-uri de social networking, film sau stiri, departamntele de IT trebuie sa fie in permannta in alerta pentru a preveni riscurile de virusare a calculatoarelor si de a mentine astfel confidentiale informatiile din companie”, a spus vicepresedintele departamentului de marketing al 8e6 Technologies, Eric Lundbohm.

Studiul releva si faptul ca 63% din respondenti verifica si trimit e-mail-uri personale in timpul serviciului. Cand se petrec evenimente mediatice sau sportive, 51% din angajatii americani si 55% din cei britanici acceseaza site-uri de stiri pentru up-date asupra evenimentului. Mai mult de o jumatate din cei intrebati spun ca organizatiile pentru care lucreaza au un corp de reguli in ceea ce priveste navigrea pe Internet, insa majoritatea recunosc ca nu au fost informati despre restrictia accesului pe anumite site-uri.

Citeste si:

Numai 3% dintre britancii intervievati si 5% din cei americani au fost instruiti despre politica firmei si accesul la Internet. 8e6 Technologies e de parere ca organizatiile ar trebui sa informeze constant angajatii despre restrictionarea accesului pe site-uri sau despre faptul ca adresele de e-mail ale companiei, ca si continutul mesajelor, sunt proprietatea companiei.

85% din angajatii americani si 89% din cei britanici cred ca timpul alocat informarii in scop personal la locul de munca este rezonabil, in conditiile in care 34% din britanici si 35% din americani folosesc Internetul mai mult de o ora pe zi.

Studiul a mai relevat ca angajatii folosesc messenger-ul sau programe asemanatoare pentru a face schimb de informatii – link-uri cu site-uri cu filme up-loadate sau muzica - sau pentru a-si trimite fisiere intre ei.

De asemenea, angajatii cu varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani sunt cei care folosesc cel mai des retelele sociale, vorbind nu numai cu colegi si superiori, dar si cu clienti. Si angajatii cu varste cuprinse intre 40 si 50 de ani folosesc aceleasi mijloace de comunicare. Diferenta majora constatata de studiu este ca angajatii de 18-24 de ani folosesc Internetul de doua ori mai des pentru a accesa site-uri restrictionate.