Un studiu recent al Societatii pentru Managementul Resurselor Umane a incercat sa afle ce planuiesc sa faca angajatii cand piata resurselor umane se va stabiliza. O revenire a pietei de HR este prognozata abia la jumatatea anului viitor, conform Job Recovery Survey.

Studiul releva faptul ca multi din angajati planuiesc sa schimbe locul de munca o data cu revenirea din criza, afirmatie sustinuta de peste 56% dintre specialistii de resurse umane. In aceste conditii, un rol-cheie in tactica departamentelor de HR il va juca abilitatea de implementare a programelor pentru retentia angajatilor in companie.

Angajatorii care planuiesc sa renunte la actualul job invoca trei motive principale:

-53% vor o crestere a valorii compensatiilor si beneficiilor extrasalariale.

-35% coteaza propriul nivel de dezvoltare profesionala ca fiind nesatisfacator.

-32% cred ca sunt pregatiti sa-si schimbe job-ul.

Specialistii in HR au fost intrebati ce tipuri de programe folosesc pentru a fideliza angajatii.

-62% dintre acestia declara ca folosesc tactica de a plati pentru studiile sau trainingurile efectuate de angajati.

-60% ofera angajatilor variante avantajoase de a-si petrece vacantele si dau prime de Sarbatori.

-59% ofera salarii atractive.

Peste 70% din specialistii in HR din companii cu mai mult de 500 de angajati sunt de parere ca vor experimenta relocari ale personalului o data cu imbunatatirea ofertelor de pe piata fortei de munca, in timp ce peste 40% din specialistii din firme cu mai putin de 100 de angajati cred ca migrarea angajatilor spre alte companii va fi o certitudine in 2009.

Realizatorii studiului – SHRM si CareerJournal.com - au, pe langa solutiile oferite de managerii de HR, alte cateva sfaturi pentru o cultura organizationala solida si pentru angajatii fidelizati.

Citeste si:

1. Selectarea viitorilor angajati pe baze profesionale, dar mai ales pe pattern-uri personale compatibile cu organizatia. O metoda de evaluare a viitorilor angajati este testarea comportamentala prin aplicarea testelor psihologice.

2. Oferirea unui pachet de beneficii salariale atractiv, care sa includa asigurare de viata, asigurare pentru dizabilitate sau un program flexibil de lucru.

3. Asigurarea oportunitatilor de schimb de experienta intre angajati in training-uri, prezentari sau teambuilding-uri.

4. Demonstrarea consecventa a respectului pentru angajat – o relatie bazata pe ascultare, intelegere, schimb reciproc de idei, fara a ridiculiza angajatul pentru conceptiile pe care le are.

5. Oferirea de feed-back si aprecierea eforturilor si a rezultatelor favorabile.

6. Inovarea la locul de munca – oferirea posibilitatii de a-si dezvolta talente individuale.

7. Oferirea sansei de a echilibra orele petrecute la locul de munca cu timpul liber – propunerea unui orar flexibil de incepere a activitatii si de sfarsit de program.

8. Implicarea angajatilor in luarea deciziilor care privesc atat direct job-ul lor, cat si directiile generale spre care se indreapta compania.

9. Recunoasterea performantei si recompensarea eforturilor cu un salariu pe masura.

10.
Calcularea bonusurile extrasalariale in functie de succesul companiei . Daca organizatia este profitabila, se poate acorda chiar si 10% din profit angajatilor.