1. Concentreaza-te pe sarcinile principale ale job-ului. Fiecare afacere are un nucleu de sarcini esentiale pentru succes, ce trebuie indeplinite. Pe masura ce business-ul incearca sa cucereasca noi piete este posibil sa parcurga o perioada de expansiune si sa isi diversifice portofoliul de activitati. Chiar daca sunteti tentati sa va avantati in managerierea acestor provocari nu va indepartati de activitatile care mentin linia principla a business-ului. Este posibil ca recesiunea sa determine o condensare sau o inchidere a noilor linii de business, pentru a putea mentine la suprafata afacerea.

2. Imbunatateste-ti permanent cunostintele si aptitudinile.
Recruiterii considera ca identificarea unor inclinatii inspre anumite tipuri de activitati si solicitarea trainingului adecvat este atat o problema a angajatului, cat si a angajatorului. Una dintre metodele de a fi mereu conectat la ce e nou este inscrierea intr-o retea profesionala. De asemenea, te poti prezenta la workshop-uri, poti crea si updata un blog sau poti citi reviste cu continut adecvat pentru industria in care activezi.

3. Fii productiv. Dupa internalizarea informatiilor din workshop-uri, poti incerca sa iti efectuezi munca mai repede si mai eficient. Poti efectua sarcini pe care alti angajati le evita. Dar, daca alegi sa lucrezi in plus, asigura-te ca seful este inca la birou, pentru a observa. Daca muncesti dupa ce seful a terminat programul, probabil ca nimeni nu va observa munca suplimentara.

4. Fii vizibil. Desi este o regula nescrisa, se stie ca cei care au avut cele mai mari mariri salariale in ultimul an sunt cei care au petrecut mai mult timp in preajma sefului. Daca nu vrei sa fii bagat in seama doar pentru ca te invarti pe langa biroul managerului, poti alege variante oneste de a te face cunoscut. De exemplu, poti incepe un blog, un newsletter intern sau un cont pe Twitter pentru a povesti despre proiectele in care esti implicat. Poti cere sfaturi pentru a-ti imbunatati proiectele sau poti supune la vot anumite schimbari pe care doresti sa le efectuezi. Prezenta pe Internet, fie ca vorbim despre blog sau despre Twitter, iti poate creste notorietatea nu numai la locul de munca, ci si in industrie. In acest fel, daca vei vrea sa cauti un alt loc de munca, vei avea mai multe oferte de angajare.

5. Gaseste-ti un mentor. Cauta pe cineva care are o vasta experienta in domeniu si incearca sa afli idei privitoare la modul in care ai putea fi mai eficient la locul de munca.

6. Adopta o atitudine pozitiva. Chiar daca masurarea performantei unui angajator se limiteaza la evaluarea unor indicatori, atitudinea personalului are un impact major asupra perceptiei angajatorului despre silul personal si adaptabilitatea la locul de munca. Chiar daca apar situatii in care crezi ca esti dezavantajat, incearca sa explici cu calm pozitia ta, fara a face remarci rautacioase la adresa colegilor. Un astfel de stil de comunicare va fi intotdeauna rasplatit.