Intr-o piata a fortei de munca in care somajul a atins cea mai mare cota din ultimii 25 de ani, pastrarea locului de munca devine principala preocupare a angajatilor amenintati cu posibilitatea unor scaderi salariale sau a disponibilizarii.

Specialistii in recrutare ai saptamanalului Business Week pun problema celor sapte criterii luate in calcul in stabilirea eficientei si compatibilitatii dintre angajat, fisa postului si cultura organizationala a organizatiei.

1. Nu te plange de volumul de munca disproportionat fata de remuneratia “de criza”. Din cauza situatiei economice actuate multe companii s-au vazut nevoite sa taie din venitul angajatului, pentru a incerca o reducere a costurilor. Daca angajatorul comunica eficient motivele diminuarii salariale si ofera suport moral si incredere angajatului, acesta din urma ar trebui sa inteleaga situatia si sa ajute compania sa iasa din impas.

2. Concentreaza-te pe sarcinile principale ale job-ului. Fiecare business functioneaza dupa o serie de politici si strategii, pe care trebuie sa le respecti. Pe masura ce business-ul incearca sa cucereasca noi piete este posibil sa parcurga o perioada de expansiune si sa isi diversifice portofoliul de activitati. Chiar daca sunteti tentati sa va avantati in managerierea acestor provocari nu va indepartati de activitatile care mentin linia principala a business-ului. Este posibil ca recesiunea sa determine o condensare sau o inchidere a noilor linii de business, pentru a putea mentine la suprafata afacerea. Solutia: indeplineste-ti corect si complet sarcinile principale de serviciu, lasand abia apoi loc pentru alte cerinte secundare sau putin importante.

3 Fii pozitiv. Chiar daca masurarea performantei unui angajator se limiteaza la evaluarea unor indicatori, atitudinea personalului are un impact major asupra perceptiei angajatorului despre stilul personal si adaptabilitatea la locul de munca. Chiar daca apar situatii in care crezi ca esti dezavantajat, incearca sa explici cu calm pozitia ta, fara a face remarci rautacioase la adresa colegilor. Un astfel de stil de comunicare va fi intotdeauna rasplatit.

4. Creste-ti notorietatea in cadrul companiei. O regula nescrisa spune ca cele mai importante mariri salariale in ultimul an au revenit celor care au petrecut mai mult timp in preajma sefului. Daca nu vrei sa fii bagat in seama doar pentru ca te invarti pe langa biroul managerului, poti alege variante oneste de a te face cunoscut. De exemplu, poti incepe un blog, un newsletter intern sau un cont pe Twitter pentru a povesti despre proiectele in care esti implicat. Poti cere sfaturi pentru a-ti imbunatati proiectele sau poti supune la vot anumite schimbari pe care doresti sa le efectuezi. Prezenta pe Internet, fie ca vorbim despre blog sau despre Twitter, iti poate creste notorietatea nu numai la locul de munca, ci si in industrie. In acest fel, daca vei vrea sa cauti un alt loc de munca, vei avea mai multe oferte de angajare.

5. Invata! Invata! Invata!. Recruiterii considera ca identificarea unor inclinatii inspre anumite tipuri de activitati si solicitarea trainingului adecvat este atat o problema a angajatului, cat si a angajatorului. Una dintre metodele de a fi mereu conectat la ce e nou este inscrierea intr-o retea profesionala. De asemenea, te poti prezenta la workshop-uri, poti crea si updata un blog sau poti citi reviste cu continut adecvat pentru industria in care activezi.

6. Fii productiv. Dupa internalizarea informatiilor din workshop-uri, poti incerca sa iti efectuezi munca mai repede si mai eficient. Poti efectua sarcini pe care alti angajati le evita. Dar, daca alegi sa lucrezi in plus, asigura-te ca seful este inca la birou, pentru a observa. Daca muncesti dupa ce seful a terminat programul, probabil ca nimeni nu va observa munca suplimentara.

7.Cauta-ti un “profesor”. Cauta pe cineva care are o vasta experienta in domeniu si incearca sa afli idei privitoare la modul in care ai putea fi mai eficient la locul de munca.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri