Contrar, top managerii si middle managerii cred ca angajatii sunt atrasi in primul rand de climatul managerial si de cultura organizationala si modalitatea de avansare in functie, apreciand ca salariul si compensatiile ocupa un loc secundar.

Insa doar 24% dintre angajati se declara foarte multumiti de potentialul de castig si avans, in functie la actualul loc de munca, in timp ce 27% apreciaza ca sunt satisfacuti de pachetul extrasalarial primit. Pentru restul angajatilor, sfarsitul crizei va deschide noi oportunitati catre care se vor indrepta, parasind fara regret angajatorii care nu le-au oferit in criza un motiv puternic de a ramane in organizatie.

In acest moment, doar 13% dintre companiile americane au pus un accent puternic pe programele de retentie. Peste jumatate dintre angajati considera ca nu sunt platiti suficient pentru munca depusa. 11% dintre angajati si-au schimbat voluntar locul de munca, chiar si in criza.

“Desi angajatii americani si companiile au trecut prin procese importante de adaptare la conditiile pietei, incercand sa pastreze o motivatie crescuta a personalului, observ schimbari minore in ceea ce priveste perceptia asupra locului de munca si asupra relatiei angajat – angajator”, afirma Roy Krause, CEO si presedinte al Spherion.

El sustine ca, odata cu revenirea din criza, companiile care au ignorat implementarea programelor de retentie a angajatilor se vor confrunta cu o crestere abrupta a fluctuatiei de personal.