La sfarsitul verii acestui an, Yourway, un viitor business axat pe investigarea potentialului si a directiei ideale in cariera pentru elevi de gimnaziu, liceeni, tineri fara experienta in munca si angajati, era doar un plan pus pe hartie. Patru luni mai tarziu, afacerea este lansata si se lucreaza deja la dosarele de competente ale primilor clienti.
Specialistii in dezgropat si ghidat potentialul, valorile si directia carierei clientilor sunt Mihaela Feodorof, fost recruitment and career development manager al BRD, cu o participatie de 60%, si Cosmin Alexandru, presedintele asociatiei Erudio, cu un pachet de 40% din actiuni. Investitia in business ajunge al cateva mii de euro, potrivit lui Alexandru.

Yourway se vrea un business care sa raspunda nevoilor acute de pe piata fortei de munca: sa descopere talentele, sa ajute organizatiile sa isi gaseasca si dezvolte oamenii cheie pentru un plan de succesiune si sa isi consilieze clientii in a-si gasi o pozitie intr-o organizatie in care pot da randament maxim.

Astfel, clientul, fie o companie, fie o persoana fizica, de orice varsta, trece initial prin etapa identificarii nevoilor. Apoi, i se aplica baterii de testare a abilitatilor, competentelor si personalitatii, masurate prin instrumente validate in Occident.

In urma rezultatelor, consilierii Yourway intocmesc un raport de feed-back, dezvaluindu-i clientului atat punctele slabe, cat si avantajele. In functie de dorintele si bugetul clientului se pot parcurge, optional, 6-8 sesiuni separate de consiliere in cariera. In aceste sesiuni, consilierii invata clientii cum sa se prezinte la un interviu si cum “sa se vanda” eficient.

Pentru copiii de gimnaziu si liceeni, care se inscriu in paleta de clienti, evaluarea si feedback-ul se acorda cu sprijinul unor psihologi.

Desi business-ul este axat exclusiv pe o clientela tanara, fara experienta in piata fortei de munca, Feodorof sustine ca Yourway este singura organizatie care include servicii pentru tinerii la inceput de drum. Firma a incheiat deja parteneriate cu unele asociatii studentesti.

La sfarsitul sesiunilor de feedback sau de consiliere, clientul pleaca cu un dosar in care competentele sale sunt certificate si validate. “De exemplu, pentru un manager, documentele vor contine o radiografie a potentialului de leadership, tipoligia competentelor si stilului de management aplicat, zonele de confort si tipul de cultura organizational caruia managerul ii corespunde in mare masura”, explica Mihaela Feodorof.

“De exemplu, am avut un client care dorea sa acceada la o pozitie de management intr-o companie importanta. Insa, in urma evaluarilor facute, abilitatile de management nu erau punctul lui forte. L-am consiliat pentru a acoperi o pozitie de specialist, profil care i se potrivea mult mai bine. In acest moment, persoana este angajata, pe pun post foarte bun, ca specialist”, mai spune Feodorof.

Dosarul primit, valid aproximativ doi ani, poate fi anexat CV-ului la orice interviu de angajare. In cazul companiilor, instrumentele folosite si dosarele se muleaza cel mai bine pe organizatii din domeniul serviciilor, unde materia prima si produsele au o directa legatura cu angajatul.

Pentru toate aceste servicii, costurile implicate variaza de la cateva sute de euro, insa pot atinge si 1.000 de euro, daca se solicita si servicii de consiliere, potrivit lui Alexandru.

Feodorof si Alexandru sustin ca o afacere cu profil HR, demarata in plina recesiune, poate fi un atu daca urmaresti trendurile de pe piata fortei de munca si asteptarile organizatiilor.

“Anul de criza poate da de munca unui astfel de business, pin prisma cerintelor impuse de angajator. Angajatorii cauta pe piata sau in interiorul organizatiei persoane cheie, vor un pull de angajati care sa le asigure succesiunea in organizatie si un design de competente pe partea de resurse umane. [...] Aceasta perioada este o ocazie pentru companii sa isi restructureze organizatia, in functie de valori, insa fara a taia excesiv sau gresit costurile”, afirma Alexandru.

Potrivit Mihaelei Feodorof, tinerii care vor sa intre pe piata fortei de munca sunt debusolati, nestiind ce sa aleaga chiar dupa terminarea facultatii si dupa 1-2 ani de experienta pe piata muncii. “Prin prisma experientei mele ca angajator (n. red. BRD), mi-am pus mereu problema calitatii angajatilor. De multe ori, acestia nu corespund criteriilor impuse de angajator, chiar daca au potential. Pentru a imbunatati aceasta relatie, trebuie lucrat la nivelul candidatilor, care sunt tineri si se pot modela. Ei trebuie sa afle care este potentialul lor si cum sa si-l valorifice”, completeaza Feodorof.

Actionarii Yourway au decis sa nu se asocieze cu nici o companie de resurse umane pentru o colaborare. In anul 2010 compania va investi cateva mii de euro in activitati de promovare in mediul online, la evenimente specifice si in mediul studentesc.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri