O parte dintre marii giganti in asigurari adauga pe statele de plata in 2010 mii de consultanti in asigurari de viata, profitand de blocajul de pe piata de real-estate, de unde pot recruta fostii agenti de vanzari, brokeri specializati in sectorul ipotecar sau chiar bancheri sau avocati ramasi fara job in recesiune.

New York Life Insurance Co. a angajat in 2009 3.618 de consultanti. Northwestern Mutual Life Insurance Co. a recrutat alti 2.340. In Texas, sunt puse la bataie alte 2.200 de job-uri de consultanti in asigurari de viata si se planuieste dublarea numarului angajatilor in urmatorii trei ani.

Consultantii in asigurari de viata au avut parte de disponibilizari masive in ultima decada. Companiile au refuzat sa angajeze agenti care cereau un salariu substantial pentru experienta pe piata si au preferat sa isi instruiasca propriii consultanti, care, dupa cativa ani, au schimbat job-ul, cautandu-si slujba in alta industrie. Astfel, organizatii care dispuneau de armate de 10.000 sau 20.000 de consultanti s-au vazut nevoite sa se bazeze pe serviciile consilierilor financiari, ale brokerilor sau ale bancilor.

Insa criza economica a intors situatia cu 180 de grade. Multi investitori au pierdut masiv pe bursa, determinand oportunitati pentru companiile de asigurari sa vina cu propuneri pentru asigurari de viata, profitand astfel de efectele recesiunii.

Multi consultanti au descoperit insa ca meseria pe care incearca sa o practice nu este tocmai usoara. “Multi cred ca a vinde asigurari de viata e floare la ureche. Insa, in acest context economic, in care lumea s-a desteptat, trebuie sa investesti mult cand esti fata in fata cu un client. Daca din 30 de intalniri ai 3 reusite, inseamna ca ai o sansa la job-ul acesta”, afirma Ruth Bergade, consultant.

Potrivit unor studii de salarizare, 70% dintre consultantii in asigurari de viata castiga mai putin de 35.000 de dolari in al doilea an de activitate. Mai putin de 20% dintre agenti isi pastreaza locul de munca dupa patru ani de activitate.