“Incearca sa descoperi daca persoana respectiva are un comportament inadecvat doar in relatia cu tine sau daca se comporta urat cu toata lumea. De asemenea, ar trebui sa observi daca exista doar anumite situatii in care colegul/colega ta se poarta urat si care ar fi factorii declansatori”, spune Miranda Kennett, executive coach.

Pe de alta parte, exista salariati temperamentali, care aleg sa-si verse nervii pe colegii mai slabi de inger. “Incerca sa le faci fata. Nu fi agresiv, ci adopta o pozitie ferma”, adauga Kennett.

Uneori, colegii rautaciosi isi vor reprima pornirile asupra echipei daca li se atrage atentia ca atitudinea lor este una nepotrivita.

“Unii oamenii au o problema in a-si aprecia actiunile. De aceea, cand cineva ii confrunta si le arata ce au gresit nu le vine sa creada”, spune Robert Sutton, profesor la Stanford University.

De fiecare data cand un angajat isi confrunta un coleg cu probleme de comportament, ar trebui sa aiba suficiente argumente si sa ofere destule exemple, pentru a-si impune punctul de vedere.

Citeste si:

“Daca oferi argumente generaliste, discursul tau nu va avea efectul asteptat. De asemenea, ar trebui sa folosesti exprimari de genul: <<Sunt foarte suparat pentru felul in care m-ai atacat in fata clientului!>>. Astfel, colegul rautacios nu va putea spune ca a facut totul bine”, mentionaza Kennett.

Exista si situatii in care posibilitatile unui angajat de a riposta sunt limitate.

“Daca e vorba de seful tau, ar trebui sa incerci sa folosesti o strategie care se muleaza profilului. Descopera o modalitate prin care sa intelegi de ce are seful nevoie din punct de vedere psihologic”, apreciaza Cary Cooper, profesor de psihologie organizationala la Lancaster University.