In perioada aprilie 2010 - martie 2011 afacerile companiei au urcat cu 22%, de la circa 25 milioane lei, ca urmare a diversificarii portofoliului de medicamente comercializate.

"Am avut consolidare si cresteri atat la nivelul produselor lansate in urma cu un an sau doi, dar si la produsele puse pe piata in 2010. In perspectiva ne propunem acelasi lucru, mai ales ca in urmatoarele 12 luni avem in plan lansarea a cinci produse, pe cardiologie si sistem nervos central", a declarat agentiei Mediafax directorul general al companiei, Mariana Wencz.

In prezent, Glenmark vinde 15 produse, majoritatea indicate in terapii cardiovasculare, dar si medicamente neurologice sau destinate sistemului respirator. Compania este pe locul 15 in piata de generice si are o cota de 3% in ceea ce priveste cardiologia.

"Pentru anul financiar in curs prognozam o crestere de 20% catre distribuitori, avand in vedere ca piata va avea un avans de maximum 10%. Produsele pe care intentionam sa le lansam sunt complementare portofoliului actual", a spus Wencz.

Ea a adaugat ca in contextul in care producatorii incaseaza intarziat banii din piata, compania a selectat atent distribuitorii cu care lucreaza.
"Am facut o selectie foarte atenta a portofoliului de distribuitori, care si ei ne-au dat la randul lor asigurari ca vor vinde doar farmaciilor viabile.

(...) In plus, pentru ca situatia cu incasarile din piata nu se va rezolva curand, incercam sa fim mai precauti, sa vindem mult mai atent", a adaugat Wencz.

In septembrie 2009, Guvernul a extins perioada de plata de la 60 de zile la 90 de zile pentru pentru prescriptiile compensate 100% suportate prin programele nationale de HIV/SIDA, diabet sau oncologie si de la 90 la 180 de zile pentru cele compensate partial. Cu toate acestea, companiile din piata au aratat in repetate randuri ca aceste termene sunt depasite de cele mai multe ori.

Citeste si:

Wencz estimeaza ca Glenmark Romania va reusi sa isi atinga obiectivul anuntat la intrarea pe piata in 2008, de a rula afaceri in valoare de 50 milioane de lei pana in 2013.

Compania a extins insa prognoza atingerii pragul de profitabilitate pana in 2013, fata de 2011 cum estimase initial.

"Desi nu am reusit sa atingem inca nivelul de profitabilitate acest lucru nu ne ingrijoreaza, pentru ca pana la urma suntem aici pentru a face investitii pe termen lung. Cred ca orice business start-up din farma are nevoie de timp pentru a deveni profitabil", a mai spus Wencz.

Totodata, Glenmark Romania vrea sa intre, in 2012, pe piata medicamentelor oncologice.

Glenmark are in Romania 55 de salariati si ar putea angaja inca 20 de persoane.

Grupul indian este prezent in peste 80 de state, produsele sale fiind destinate mai multor segmente, precum dermatologie, medicina interna, pediatrie, ginecologie, cardiologie, diabet si oncologie.