Vanzarile de carne de pui au crescut in primele trei luni ale acestui an, comparativ cu anul 2010, cu 39% in volum, respectiv cu 48% in valoare.

Agricola Bacau si-a bugetat pentru acest an o crestere a cifrei de afaceri cu 7% la carnea de pasare, 19% la semipreparate si produse ready-meal, 10% la salamuri crude uscate si preparate fierte afumate, respectiv o mentinere la categoria oua consum.

“Cresterile semnificative pe care le inregistram in primul trimestru al acestui an la carnea de pasare sunt explicabile deoarece in perioada similara a anului trecut industria noastra a trecut prin cele mai dificile momente: eliminarea subventiei, preturi in scadere, stocuri in crestere. Piata scazuse cu circa 18% in volum si valoare. Iar cand am constientizat ca piata nu accepta majorarea fireasca a pretului la carnea de pui, in aprilie anul trecut am decis sa implementam un program de crestere semnificativa a cantitatilor vandute, cu scopul de a eficientiza activitatea”, a declarat Grigore Horoi (foto), presedinte Agricola Bacau.

Vanzarile de salamuri crude uscate au inregistrat in primul trimestru un avans de 25% in volum si 23% in valoare.

Citeste si:

In cazul vanzarilor de preparate fierte afumate, compania a raportat o scadere de 5% in volum si 2% in valoare.

La categoria oua de consum, produse la Avicola Lumina Constanta, s-a raportat o scadere de 20% a vanzarilor pe fondul cresterii importurilor.

“Dupa eliminarea subventiilor anul trecut, industria de profil se confrunta in continuare cu o mare presiune din punct de vedere al costurilor aferente materiei prime. Desi cheltuielile cu principalele resurse (cerealele) au crescut in 2011 in medie cu 120% fata de 2009, pretul carnii de pasare s-a majorat in acest an cu doar 11% fata de anul trecut, fiind inca mai mic cu 3 procente fata de pretul mediu din 2009. In conditiile in care materiile prime au o pondere de peste 50% in formarea pretului final, impactul negativ al scumpirii resurselor in costul kilogramului de carne este de 27%, in 2011 fata de 2009. Matematic, astazi carnea de pasare ar trebui sa fie cu 27% mai scumpa decat in 2009 pentru ca producatorii sa-si consolideze marja neta care si asa nu era foarte mare. In aceste conditii, pentru o echilibrare a situatiei producatorilor autohtoni este nevoie de masuri economice active care sa determine reducerea pretului la resursele de baza”, a precizat Grigore Horoi.