Mult mai discret si rezervat in declaratii decat fostul presedinte al URBB, Shachar Shaine, cel care a condus compania timp de sase ani, Hezy Ovadia (46 de ani) cunoaste Romania inca de la lansarea producatorului pe piata locala a berii, in 1994.

Dupa 6 ani la conducerea producatorului Tuborg, Shachar Shaine se uita la antreprenoriat

Dupa 6 ani la conducerea producatorului Tuborg, Shachar Shaine se...

Prima sa vizita in Romania este legata de o zi de iarna, friguroasa, peisaj cu mult diferit fata de tara calduroasa si insorita din care venea, isi aminteste Hezy Ovadia.

“Eram curios sa vad tara si sa cunosc oamenii despre care auzisem lucruri frumoase de la prietenii mei, unii dintre ei romani. Pastrez si astazi prima impresie, a locurilor montane superbe pe care le are Romania, snowboarding si activitatile outdoor numarandu-se printre pasiunile mele. Surprinzator, dar temperatura mai scazuta de aici a fost unul din aspectele cu care m-am obisnuit cel mai greu”, explica Ovadia.

Noul presedinte al URBB vine cu o experienta profesionala de aproximativ 19 ani in patru dintre cele mai active companii din industria bunurilor de larg consum (alcoolice si non-alcoolice), inclusiv Carlsberg Group - Israel Beer Breweries.

Cu un EMBA in managementul afacerilor, absolvit la Universitatea din Tel Aviv, Hezy Ovadia crede ca cea mai buna scoala de afaceri o reprezinta o multinationala. “In ambele cazuri experienta joaca un rol strategic, dar as fi tentat sa pledez pentru a doua varianta. Vorbesc insa din perspectiva unui om care a trecut prin ambele experiente, de aceea pot sa spun ca un MBA este o scoala foarte buna de afaceri pentru cineva care a ales deja parcursul carierei. Cred insa ca adevarul este undeva la mijloc, cele doua se completeaza reciproc atunci cand alegi mediul de afaceri”, spune Ovadia.

Unul din obiectivele sale pentru acest an este majorarea vanzarilor cu 10%.

Provocarea principala pentru mine o va reprezenta mentinerea vanzarilor si a cotei de piata intr-un climat dificil, cand oamenii sunt mai atenti si mai selectivi cu produsele pe care le achizitioneaza. Nu vom avea salturi mari pentru a castiga cota de piata, avem o strategie graduala, astfel incat clientii sa ne cunoasca produsele”, spunea Ovadia, in prima sa intalnire oficiala cu reprezentantii mass-media.

URBB: Obiceiul la romani este sa ai o sticla de 2 litri de bere in frigider. Altfel stau lucrurile in strainatate

URBB: Obiceiul la romani este sa ai o sticla de 2 litri de bere in...

In ceea ce priveste o reluare a consumului in acest an, Hezy Ovadia sustine ca “se intrezareste o urma de revenire”. “Vorbim de increderea pe care consumatorii o au in brandurile favorite, care au venit cu oferte si produse care i-au aratat ca nevoile lor sunt prioritare”, completeaza Ovadia.

Citeste si:

Daca in 2008 consumul de bere anual per capita se situa in Romania la 93 de litri, plasand Romania in top 7 tari din Europa, criza financiara a scazut aceasta valoare pana la 73 de litri/capita. Spre comparatie, consumul anual per capita in tari precum Germania, Cehia, Danemarca sau SUA depaseste 100 de litri. Bulgaria se situeaza sub nivelul Romaniei, inregistrand un consum anual de 60 de litri/capita.

Investitiile pentru acest an ating suma de 4 mil. euro si vizeaza in principal fabrica de ape minerale Bilbor, pentru exploatarea zonei de noi surse, sistemul de distributie, imbunatatirea liniilor de imbuteliere de bere si suc, precum si a sistemului informatic.

URBB a intrat anul trecut in industria apelor minerale in urma unei investitii de 10 mil. euro. Compania detine o fabrica in localitatea Bilbor si a vandut anul trecut aproximativ 8 milioane de sticle de apa minerala Bilbor.

Producatorul Tuborg intra oficial in hora apelor minerale cu brandul Bilbor

Producatorul Tuborg intra oficial in hora apelor minerale cu...

Unul din proiectele importante gestionate de Ovadia in acest an vizeaza relansarea marcii Carslberg, la zece ani de la intrarea pe piata din Romania, proces in care compania a investit pe plan local 2 mil. euro.

O relansare de 2 mil. euro: Berea Carlsberg are o noua identitate

O relansare de 2 mil. euro: Berea Carlsberg are o noua identitate

Compania estimeaza o crestere de peste 10% a vanzarilor ca urmare a repozitionarii brandului. In prezent, Carlsberg detine o cota de piata de 25% pe segmentul berilor super premium din Romania, fiind al doilea brand ca importanta, potrivit datelor URBB.

Din portofoliul URBB fac parte marcile internationale de bere - Tuborg, Tuborg Strong, Tuborg Christmas Brew, Carlsberg, Skol, Guinness, Holsten si Kilkenny si bauturile racoritoare - Orangina si Granini, respectiv apa minerala Bilbor. Compania are peste 800 de angajati.

URBB a inregistrat anul trecut o crestere a vanzarilor cu 7% in volum si cu 3% in valoare, fata de 2009. Marcile din portofoliul URBB care au inregistrat cea mai mare crestere au fost Skol, Tuborg, Granini si Guinness. In 2009 cifra de afaceri a companiei a fost de 100 mil. euro.