A renuntat la mersul cu masina proprie si petrece foarte mult timp citind e-mailuri, articole din presa si chiar rapoarte pe telefonul mobil. Acestea sunt doar cateva dintre metodele prin care Adrian Olteanu, directorul general al retailerului de IT si electronice Flanco, incearca sa isi eficientizeze modul de lucru.
Managerul se trezeste in general in jurul orei sapte dimineata, o ora mai tarziu isi duce la gradinita cei doi copii, iar in jurul orei noua ajunge la birou. Insa pana la birou, incearca sa rezolve de acasa anumite lucruri cu ajutorului telefonului.

"Lucreaza si de acasa foarte mult. Dimineata cand ma trezesc imi citesc e-mailurile primite peste noapte si ma uit pe monitorizarea de presa. Citesc presa pe telefon pentru ca asa m-am obisnuit. La vanzari ma uit seara pentru ca avem un sistem de raportare online a vanzarilor si oricand pot afla cat am vandut", explica Adrian Olteanu (foto).

Astfel, seful Flanco isi incepe lucrul la birou la ora noua si termina in jurul orei 6-7 seara. De trei ori pe saptamana ajunge in jurul 7-8 acasa, iar in restul zilelor dupa 10 noaptea.

Zilele in care este cel mai ocupat sunt cele de luni pana miercuri pentru ca atunci are intalniri cu managerii companiei.

"Sedintele sunt destul de dese. Unele sunt programate, iar altele apar din senin...cum ne vine o idee, ne intalnim si vorbim. Nu ne formalizam foarte mult. Teleconferinte si sedinte video nu am facut pana acum. Pe scaunul meu de la birou stau mai putin de doua ore pe zi. In rest stau de vorba cu oameni pentru ca acesta este rolul meu", spune seful retailerului de electronice si IT cu afaceri de aproape 100 de milioane de euro anul trecut.

Pe langa sedinte, un alt lucru pe care il face foarte frecvent este sa mearga in magazine. Astfel, de doua, trei ori pe an se fac vizite in magazinele din toate tara cu intreaga echipa de management. De exemplu, din cele 120 de zile de pana la finalul lui aprilie, Olteanu si-a petrecut in jur de 20 in vizite in magazine. In general, nu petrece mai mult de doua ore intr-un reprezentanta.

"Cand mergem in tara vad cam 4-5 magazine intr-o zi. Nu stam prea mult acolo pentru ca nu vreau sa intru in sarcinile permanente ale angajatilor pentru ca pe unele nu le stiu. Iar in Bucuresti merg oricand am o intalnire prin oras sau ma urc in metrou si ajung repede la un magazin pentru ca noi avem unitati in apropiere de statiile de metrou", afirma seful celor 75 de magazine Flanco in care lucreaza in prezent in jur de 630 de angajati.

Pe langa metrou, un alt mijloc de transport pe care Olteanu il foloseste foarte des este masina, dar nu cea personala pentru ca de un an prefera sa ia taxiul tocmai pentru a avea mai mult timp.

"In taxi pot raspunde si citi e-mailuri. E-mailul este un mijloc de informare, nu trebuie sa devina un scop in sine. Daca stai toata ziua acolo, nu mai poti sa vezi ce se intampla in afara. Probabil trimit in jur de 100 si primesc aproape 200 de e-mailuri in fiecare zi, dar nu aloc foarte mult timp pentru asta. Si sa merg cu taxiul in loc de masina a fost ceva de eficientizare. E mai comod asa", spune oficialul Flanco.

In timpul liber, managerul este alaturi de sotie si cei doi copii si incearca sa stea cat mai putin timp in Bucuresti.

"Din pacate nu sunt foarte multe alternative. Astept sa se deschida Muzeul Antipa, Gradina Zoologica nu mai are locuri pe care sa nu le stim. Un loc in care mergem des este Sibiul, iar o data la doua luni incercam sa avem un weekend in afara tarii, dar fara copii".

O ZI DIN VIATA UNUI MANAGER este un produs editorial exclusiv care prezinta saptamanal viata de business a celor mai puternici manageri din Romania.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri