Laura Samson a plecat dintr-o corporatie unde era inconjurata de zeci de colegi, motiv pentru care in toamna 2008, cand a preluat conducerea filialei locale a Mio Technology, i-a fost dificil sa se obisnuiasca cu lucrul de acasa. In timp insa, a inceput sa observe avantajele legate de eficientizare.

“Ajung in zece minute la birou pentru ca nu pierd timp in trafic sau sa aleg garderoba. Simt lipsa colegilor, dar avantajele primeaza pentru ca am mult de lucru si fara agitatia unui birou, sunt mai eficienta. Ce faci intr-o corporatie in cinci ore, acasa rezvolvi in trei. Poti face mai multe lucruri intr-o zi si esti mai exigent. Probabil ca acum mi-ar fi greu sa ma adaptez la lucrul intr-o multinationala”, explica Laura Samson (foto).

De obicei, ea incepe sa lucreze in jurul orei 9.00 si termina in jurul orei 19.00.

La inceputul saptamanii, in primele ore ale diminetii, verifica rapoartele de vanzari pe saptamana anterioara: “in jur de 40 de rapoarte unicat”, pe care le analizeaza si le discuta cu ceilalti manageri si cu distribuitorii.

Tot in prima parte a zilei comunica prin teleconferinte cu colegii din celelalte tari pe care le conduce, cu cei de la biroul din Polonia sau cu cei de la sediul central din Londra.

De cele mai multe ori, conferintele nu sunt foarte formale, ele organizandu-se pentru ca managerii sa comunice mai usor, avand in vedere ca in toate filialele coordonate de Samson se lucreaza de acasa.

Astfel, in Romania, Mio mai are un singur angajat care este director de vanzari si marketing pentru tara noastra si pentru Ungaria. In Ungaria nu este niciun angajat, iar in Republica Ceha si Slovacia lucreaza cate o persoana in fiecare tara. Insa exista birouri pe pietele mai mari, iar sediul central este la Londra.

Totodata, exista si conferinte “care au rol de sedinte in alte companii”, care au loc o data pe luna si la care participa tot managementul. In acelasi timp, de doua ori pe trimestru se organizeaza intalniri cu membrii echipelor din toata Europa.

"BlackBerry este prietenul meu cel mai bun"

Metoda preferata de comunicare a managerului ramane e-mailul intrucat este usor de folosit, dar mai ales pentru ca Samson isi petrece peste 60% din timp vorbind in limba engleza.

“Primesc si trimit foarte multe e-mailuri. In jur de 500 zilnic. Comunicam asa pentru ca este gratis si ramane scris. Atunci cand calatoresc si sunt in intalniri de dimineata pana seara cu distribuitori sau clienti, incerc sa imi rezolv problemele de pe telefon. BlackBerry este prietenul meu cel mai bun”, mai spune sefa Mio Technology in regiune.

Citeste si:

Daca prima parte a zilei este pentru discutii cu echipa, in schimb, dupa-amiaza, de doua-trei ori pe saptamana, se intalneste cu partenerii de afaceri.

In acelasi timp, desi conduce operatiunile din patru tari, nu petrece foarte mult timp in strainatate.

“Acum toate lucrurile sunt setate, iar in celelalte tari ma duc in jur de o data pe luna”.

Laura Samson conduce filiala locala a producatorului de GPS din octombrie 2008, iar din septembrie 2009 a preluat si conducerea filialelor din Republica Ceha, Slovacia si Ungaria.

Dintre cele patru tari, cea mai mare piata este cea din Republica Ceha, unde se vor vinde anul acesta in jur de 130.000 de GPS-uri, urmata de Ungaria cu 100.000 de unitati si Romania cu aproximativ 60.000 de exemplare.

Pe de alta parte, cea mai provocatoare piata este cea din Ungaria.

“Acolo nu avem niciun angajat, este bariera lingvistica si in acelasi timp este o piata atipica pentru un brand. Pentru ca 40% din piata sunt produse fara software cu care noi nu putem intra in competitie, noi fiind un brand si comercializand software. In acelasi timp, pirateria este la un nivel foarte inalt si este dificil sa fii pe piata”, spune oficialul Mio Technology.

In timpul liber, Laurei Samson ii place sa stea cu prietenii, sa gateasca, sa se uite la seriale, dar mai ales sa mearga la concerte rock.

“Concertul celor de la Rammstein este preferatul meu dintre cele care au fost in Romania, iar de afara cel mai mult mi-a placut cel al U2 de la Berlin. Acum astept cu nerabdare Bon Jovi”, a incheiat ea.

O ZI DIN VIATA UNUI MANAGER este un produs editorial exclusiv care prezinta saptamanal viata de business a celor mai puternici manageri din Romania.