Afla mai multe despre cum iti poti dezvolta o afacere in domeniul comertului online in cadrul ecomTIM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing online. Afla mai multe despre cum poti participa la eveniment.

Avea 21 de ani cand a ajuns in Londra, dupa ce viza de student pentru Statele Unite ale Americii i-a fost refuzata de trei ori, pe motiv ca odata ce va studia IT in America nu va mai dori sa revina in tara. A ales Marea Britanie si datorita spiritului sau aventurier si a curiozitatii.

Adrian Cherciu a lucrat la inceput in domeniul IT si management, dupa care in 2004 a fondat ROMANi ONLiNE. Sase ani mai tarziu deschidea singurul magazin online cu produse romanesti din Marea Britanie, cu livrare pe intreg teritoriul Regatului Unit - Albinuta. Ideea a venit in urma discutiilor pe care le-a avut cu diferiti romani stabiliti in Marea Britanie, dar care locuiau la distanta mare de Londra, unde se gaseau majoritatea magazinelor cu produse romanesti – la momentul respectiv doar 2-3. Astazi exista peste 20 de astfel de magazine in intreaga tara.

Problema cea mai mare cu care s-a confruntat in momentul lansarii acestei afaceri a fost lipsa experientei in cumparaturi online a romanilor din Marea Britanie.

Pana in prezent antreprenorul roman a investit “cateva sute de mii de lire” in acest proiect. In primul an de functionare, Albinuta a inregistrat o cifra de afaceri de 200.000 de lire.

Astfel, prin intermediul Roexport, Albinuta importa de la branduri romanesti precum Marcel, Cris-Tim, Caroli, Campofrio, Boromir, Dobrogea, Olympia, Cotnari, Murfatlar, Scandia, LaDorna, Nutline, Ursus, Ciuc, Timisoreana, Danone, Raraul, Albalact, Borsec.

De asemenea, antreprenorul roman a introdus recent un brand propriu – Gusta. Gama de produse cuprinde de la muraturi, gogonele, varza murata, gogosari pana la carnaciori la ceaun, untura, jumeri, tochitura, scarita la ceaun.

Citeste si:

Zilnic, magazinul Albinuta preia comenzi cu o valoare medie de cateva mii de lire sterline. Romanii comanda in special mititei, carnati, pastrama, sunculita, branza de burduf, vinuri, bere, dulciuri, zacusca si chiar malai si seminte.

Totodata, consumatorii au acces pe langa produsele romanesti si la sortimente de mancare din Turcia, Ungaria, Polonia, Macedonia si Bulgaria.

Livrare si in restul Europei

Pentru acest an planurile companiei vizeaza lansarea unei noi platforme de cumparaturi, de aceasta data website-ul fiind disponibil doar in limba engleza.

“Intentia noastra este sa ne dezvoltam catre piata britanicilor si nu doar a romanilor care locuiesc in Marea Britanie”, explica Adrian Cherciu.

De asemenea, incepand cu acest an Albinuta va incepe sa livreze si in restul Europei. In plus, magazinul va fi disponibil pentru livrari de luni pana sambata.

In Marea Britanie este cel mai usor sa fii antreprenor

Din experienta sa si din discutiile pe care le-a avut cu parteneri si prieteni referitoare la mediul de afaceri european, Adrian Cherciu spune ca in Marea Britanie este cel mai usor sa fii antreprenor.

“Poti deschide o firma prin intermediul Internetului, primind electronic certificatul de inregistrare in maxim 24 de ore. Impreuna cu acesta, poti obtine contul bancar necesar, sfaturi din partea expertilor contabili, asigurari de afaceri si multe altele, la un cost extrem de redus. Exista si foarte multe facilitati din partea statului pentru antreprenori, mai ales pentru cei tineri: subventii si imprumuturi garantate de stat in proportie de 75%, fonduri pentru instruirea angajatilor, diferite facilitati si exceptii de la plata taxelor atunci cand angajezi tineri ucenici”, enumera Cherciu.

In plus, activand pe o piata a alimentelor, cu un volum de vanzari de 147 mld. lire (dintre care 10 mld. este valoarea industriei online) antreprenorul roman spune ca efectele crizei financiare nu si-au pus amprenta si pe afacerea pe care o conduce asa cum s-a intamplat in domeniul imobiliar.