Georgeta Vlad, 43 de ani, a absolvit Facultatea de Constructii, sectia Inginerie Tehnologica. Inca din timpul facultatii, insa, a lucrat part-time in fabrica de incaltaminte a parintilor mei. Dupa 10 ani, a decis sa isi deschida propria afacere, sub brandul Carmine.

“Cand eram copil visam sa am pantofi in toate culorile posibile, fiecare pereche in cate doua variante – una cu toc, cealalta fara toc. Mi-am dat seama ca doar asa imi pot implini visul si am mers pana la capat. Si acum, cand cunosc pe cineva, in primul rand ma uit sa vad cu ce e incaltat. Consider ca pantofii spun multe despre persoana care-i poarta. Aproape toti pantofii care ies din fabrica trec prin mana mea”, spune Georgeta Vlad.

Afacerea Carmine a fost lansata in anul 2003 in urma unei investitii de 13.000 de euro, suma sustinuta din surse proprii. A inceput lucrul intr-un spatiu inchiriat, cu un minim de materie prima si utilaje necesare producerii de incaltaminte. Amortizarea investitiei s-a realizat in aproximativ doi ani.

Cea mai mare problema cu care s-a confruntat proprietara Carmine a fost lipsa personalului.

“Am avut comenzi inca de la inceput, insa fara forta de munca necesara a fost foarte greu sa le onorez. Si azi intampin aceeasi problema. Oamenii nu se mai indreapta catre acest gen de meserii si se se resimte lipsa personalului calificat”, explica antreprenoarea.

Incaltamintea este realizata in atelierul propriu, aflat in Bucuresti. Pantofii pot fi comandati in diferite combinatii de culori, din piele simpla, intoarsa sau piele lacuita. Materia prima provine de la furnizori locali sau este importata din Italia sau Turcia.

Valoarea medie a unei comenzi este 200 de lei, aceasta putand fi plasata online sau direct in magazinul producatorului din cadrul magazinului Victoria din Bucuresti.

Citeste si:

Anul trecut cifra de afaceri a Carmine a fost de 280.000 de lei (circa 63.000 de euro), iar pentru acest an proprietara estimeaza o dublare a business-ului. In ceea ce priveste profitabilitatea, Georgeta Vlad vorbeste despre o revenire pe un trend ascendent incepand cu acest an, dupa patru ani de scadere.

“Criza mi-a afectat destul de mult business-ul. Am fost nevoita sa raman doar cu 10% din personal si o lunga perioada de timp am fost la limita subzistentei. 4 ani am mers in regres. Am facut eforturi uriase de supravietuire si a fost necesar sa aduc in mare parte capital propriu. Din fericire, acum suntem pe o panta ascendenta”, spune Vlad.

Pentru acest an, antreprenoarea si-a propus o triplare a productiei fata de 2012.

“De asemenea, vom investi mai mult in promovare, nu ma dau batuta pana cand romancele vor lasa prejudecatile deoparte si se vor incalta in pantofi romanesti de calitate”, afirma Georgeta Vlad.

Piata locala de incaltaminte, evaluata la 650 de milioane de euro, este dominata de companii detinute de oameni de afaceri romani printre care cei mai importanti sunt Leonardo (detinut de Florin Panea), Benvenuti (Dan Pavel) sau Il Passo (Petru Chiriac, Corina Vlad) si Musette (familia Batlan).

Un roman cheltuie in medie circa 15 euro pentru achizitia de pantofi in fiecare an.