Fondul de investitii Gemisa Investments a creat impreuna cu Gerovital Cosmetics compania Geroaslan, in care fondul va investi aproximativ 10 milioane de euro, suma care este preconizata pe urmatorii 3 ani si include costurile de marketing, vanzari si promovare ale produselor Gerovital.

"Gerovital Cosmetics va produce conform cerintelor determinate de catre Geroaslan, iar acestea se vor alinia pietei, dar vor fi si reflectia spiritului inovator ce-si gaseste locul in laboratoarele Gerovital din momentul in care am inceput colaborarea", a declarat Madeleine Florescu, General Manager Geroaslan.

Demersul Gemisa intervine intr-un moment in care mai multe companii romanesti de produse cosmetice sustin ca au fost contactate de diversi investitori, in vederea preluarii. "Proiectul Geroaslan a fost pana in prezent singurul din sectorul industriei cosmetice analizat de catre Gemisa si care a corespuns criteriilor de investitii ale fondului. Este posibil insa ca pe viitor fondul sa mai dezvolte investitii si in alte companii din acest domeniu", sustine Madeleine Florescu, manager cu experienta in domeniul produselor cosmetice de lux in Statele Unite.

"Cosmeticele premium au fost pasiunea si domeniul meu inca din liceu (am lucrat part-time de la 16 ani). De la «beauty consultant» am inaintat ca «business manager» (avand in subordine o echipa de 3 oameni la inceput), apoi am fost promovata ca «account executive» pentru regiunea New York, iar ultima pozitie a fost de «National Sales Director-United States» pentru Kanebo Cosmetics, o companie japoneza super-premium. Inainte de Kanebo am lucrat pentru Dior si Clinique, intr-un mediu care presupunea seminarii saptamanale pe toate liniile premium, astfel eu fiind instruita despre tot ce insemna companii, game, produse, strategii de promovare ale numelor de prestigiu in industrie", se destainuie managerul Geroaslan.

Cu un astfel de CV, pentru multi pare ciudat faptul ca Madeleine Florescu a revenit in Romania, cel putin la prima vedere pasul acesta fiind considerat unul inapoi. "M-am intors in tara pentru ca am simtit ca am ajuns unde am vrut in America, pentru ca mi s-a parut foarte palpitanta si provocatoare «fierberea» din Romania, pentru ca am vrut sa am un impact aici cu tot ce am acumulat in afara, si pentru ca aici este «acasa» din toate punctele de vedere", explica Madeleine Florescu. Managerul Geroaslan crede cu tarie in valoarea si succesul produselor Gerovital, dar numai cu sustinerea si experienta in afaceri a fondului de investitii.

Parteneriatul - profitabil de ambele parti

Citeste si:

Parteneriatul Gemisa cu Gerovital, un proiect in cadrul caruia fondul detine 70 la suta din actiuni, intervine intr-o perioada oarecum tulbure pentru celebra companie romaneasca de produse cosmetice, care se afla de mai multi ani in litigiu cu Farmec SA, pentru folosirea denumirii Gerovital si a back-ground-ului acesteia - respectiv faptul ca a fost creata de profesor doctor Ana Aslan. Gemisa se pare ca a mizat mult tocmai pe faima internationala a produselor Gerovital, in timp ce compania a obtinut astfel dreptul de a face acest lucru in continuare.

Potrivit Magdei Miclaus, purtatorul de cuvant al Farmec SA, aceasta companie "este prima din Romania care, in anul 1967, a conceput si fabricat impreuna cu profesor doctor Ana Aslan produsele cosmetice din gama Gerovital, fiind in acelasi timp societatea care a mentinut brevetul de inventie in vigoare pe toata perioada sa de existenta.

Din 1992, in urma unui act de cesiune a marcii Gerovital H3, marca a fost impartita intre 3 societati: Sicomed, pentru produse de uz medical, Farmec si Miraj pentru categorii diferite de produse cosmetice". Cesiunea este in vigoare, fiind inregistrata la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci.

Ulterior, fosta companie Miraj si-a schimbat denumirea in Gerovital Cosmetics, demers care a fost sanctionat de instantele romanesti printr-o decizie eliberata la inceputul acestui an, prin care i s-a interzis sa mai foloseasca acest nume comercial, pentru care Farmec detine toate drepturile. Parteneriatul cu Gemisa a rezolvat insa aceasta problema, avand in vedere ca produsele vor fi comercializate sub denumirea Geroaslan.

Potrivit studiilor, compania Farmec este numarul unu pe piata romaneasca a produselor cosmetice, cu un profit in 2005 de 5.577.000 lei si o cifra de afaceri de 59.421.267 lei. De asemenea, compania a demarat anul acesta un program investitional care se ridica la 10 milioane de euro si va fi finalizat in 2010.