Astfel, vanzarile totale ale grupului francez de retail au scazut cu 1,3% in trimestrul al treilea, la 21,1 miliarde euro. Dupa excluderea efectelor variatiei cursurilor de schimb valutar si a pretului carburantilor, veniturile Carrefour afiseaza un avans de 3,4% in perioada analizata, potrivit unui comunicat transmis joi de companie.

Hipermarketurile Carrefour din Franta deschise de cel putin 12 luni au inregistrat vanzari in crestere cu 1,9%, prima evolutie pozitiva din trimestrul al doilea al anului 2011, potrivit datelor Bloomberg.

Carrefour a reusit sa revina pe crestere pe piata locala prin reducerea preturilor si renovarea hipermarketurilor. Performantele imbunatatite din Franta compenseaza pentru problemele din alte regiuni, unde evolutia nefavorabila a ratelor de schimb valutar reprezinta o problema.

Actiunile grupului au crescut cu pana la 3,3% joi la Paris si au atins cel mai ridicat nivel din mai 2011.
Rezultatele financiare inregistrate de grup in Franta s-au imbunatatit pe toate segmentele, cu cresteri de 1,9% la hipermarketuri, 1,2% la supermarketuri, respectiv 5% in cazul magazinelor de proximitate si altor formate, potrivit raportului.

Citeste si:

Astfel, vanzarile totale ale Carrefour in Franta au urcat cu 1,4% in trimestrul al treilea, la 10,1 miliarde euro.
In afara Frantei, vanzarile grupului au scazut cu 3,8%, la 10,9 miliarde euro. Ajustata pentru excluderea efectului ratelor de schimb valutar si pretului carburantilor, cresterea veniturilor pe plan international a fost de 3,7%.
Totusi, scaderile inregistrate in Spania si Italia au fost mai temperate fata de asteptarile pietei.

Vanzarile Carrefour pe pietele europene, excluzand Franta, au scazut cu 1,7% in trimestrul al treilea, la 5,4 miliarde euro. Ajustate pentru variatia ratelor de schimb valutar, aceste venituri au urcat cu 3,8%.

Retailerul francez opereaza in Romania patru formate de magazine, cu un total de 139 de unitati - 24 de hipermarketuri, 72 de supermarketuri Market, 42 magazine de proximitate Express si un magazin online.
Carrefour a inregistrat anul trecut pe piata romaneasca vanzari de 986 milioane euro, fara TVA, in crestere cu 3% fata de 2011.