VEKA AG, unul dintre cei mai mari furnizori de solutii PVC din lume, a anuntat achizitia competitorului Gealan, ambele companii avand o activitate importanta si pe piata din Romania. Cum va schimba acest lucru piata locala de profil?

O data cu achizitia operatiunilor Gealan la nivel global, VEKA isi va consolida prezenta in toate tarile in care isi desfasoara activitate, Romania fiind una din pietele importante pentru grup, ceea ce reiese din declaratiile oficialilor companiei.

„Prin achizitia competitorului Gealan, VEKA Romania isi va intari pozitia competitiva la nivel local. Cel mai mare castig va fi, de fapt, fuzionarea know-how-ului in domeniile extrudarii si al sistemelor de profile, pe care companiile le detin. In momentul de fata, VEKA nu detine o fabrica in Romania, productia realizandu-se in Germania. Ambele branduri, precum si ambele companii, vor continua sa coexiste si pe viitor, separat unul de celalalt, si vor continua sa-si consolideze pozitia lor actuala”, a declarat pentru wall-street.ro – Alexandru Oancea, director de marketing al VEKA Romania.

Intrebat ce investitii vor fi derulate o data cu preluarea Gealan la nivel local, companie care detine si o fabrica la nivel local, reprezentantul VEKA a precizat ca este inca prematur sa vorbim despre investitii, achizitia fiind inca sub rezerva aprobarii autoritatilor din domeniul Concurentei.
In Romania, aceasta achizitie va avea un efect pozitiv asupra celor doua companii - VEKA Romania si Gealan Romania, ambele fiind in topul celor mai importanti furnizori si producatori de profile de pe piata locala de tamplarie.

Concurenta cu Rehau Polymer: cine devine lider in piata?

Lupta pentru suprematia pe piata producatorilor si furnizorilor de profile PVC se ascute o data cu preluarea Gealan de catre VEKA, afacerile cumulate ale celor doua entitati ridicandu-se la circa 40 de milioane de euro, sume rezultate din vanzarea exclusiva de profile PVC, feronerie si accesorii.
Cei mai mari concurenti ai Gealan si VEKA la nivel local sunt nemtii de la Rehau Polymer, companie care in anul fiscal 2012 a consemnat o cifra de afaceri de peste 40 milioane de euro (44 mil. euro), cea mai mare parte a vanzarilor a fost realizata de divizia de profile pentru tamplarie termoizolanta (cca. 65% / echivalentul a 28-30 mil. euro), diferenta fiind acoperita de comercializarea sistemelor din polimeri .

In vara anului trecut, Aurel Vlaicu, seful Gealan Romania, estima ca afacerile grupului pe care il conduce vor creste la peste 30 de milioane de euro, mizand pe o evolutie venita in urma exporturilor catre pietele din Africa si Orientul Mijlociu.

Piata locala de tamplarie termoizolanta din PVC este estimata la circa 300-330 milioane euro, profilele reprezentand aproximativ o treime din aceasta valoare, diferenta fiind acoperita de sticla, feronerie si accesorii.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri