Clientii au cumparat orice: de la produsele clasice de bricolaj si gradinarit (ajunse in stoc limitat ca urmare a reducerilor anuntate anterior), la mancare de animale, obiecte pentru diferite intrebuintari, dar chiar si sobe, un client achizitionand nu mai putin de trei astfel de unitati.

Certurile pe produse, la raion sau chiar si la casa de marcat nu au intarziat sa apara, zeci de clienti fiind in cautarea unui chilipir. Desi era intr-un fel de asteptat ca magazinele sa fie luate cu asalt, cozile formate de clientii aflati la casa s-au intins pe cativa zeci de metri. Asa cum reiese si din imaginile de mai jos oamenii au cumparat orice, atata timp cat a fost la reducere.

Cel mai neplacut lucru ramane insa atitudinea oamenilor, clienti ai unor astfel de magazine, care au ravasit la propriu toate stocurile de produse. Dezastrul lasat in urma de catre acestia, si surprins in imaginile realizate de catre wall-street.ro in magazinul OBI din Theodor Pallady spun totul. Nivelul de civilizatie este inca departe de noi. Pacat!

“Rechinii” transportatori, la panda in parcarea magazinului

Si cum orice reducere atrage dupa sine si un flux crescut de oameni nici transportatorii de ocazie nu au intarziat sa apara, in exteriorul magazinului fiind zeci de masini, in regim de firma sau pe cont propriu, care ofereau servicii de transport “la mica intelegere”. Clienti s-au gasit din prima, mai ales ca volumul de produse cumparat depasea in multe cazuri spatiul pe care masina personala sau un taxi il puteau oferi. Orice cursa se negocia intens, iar numarul “rechinilor transportatori” crestea de la un minut la altul.

OBI, unul dintre cei mai importanti retaileri germani specializati in bricolaj, a inregistrat o crestere spectaculoasa a vanzarilor ca urmare a anuntului potrivit caruia intreg stocul de produse disponibil in magazine va fi redus, ca parte a strategiei de lichidare a intregului stoc de produse din cele sapte unitati pe care retailerul le detine.

Reducerile OBI au adus vanzari de 15 ori mai mari fata de o zi normala

Reducerile OBI au adus vanzari de 15 ori mai mari fata de o zi normala

Citeste si:

Retailerul german OBI, companie care de la 1 septembrie va inchide operatiunile din Romania, a inregistrat intr-o singura zi, in magazinul din Oradea, vanzari de un miliard de lei (cca. 200.000 de euro), evolutie care s-au mentinut in tot intervalul 3-10 iulie, cand compania a anuntat o reducere de 30% la tot stocul de produse disponibil, potrivit unor surse apropiate companiei. Conform calculelor WALL-STEET.RO , intr-o singura saptamana magazinul din Oradea detinut de catre OBI a reusit sa obtina vanzari de peste un milion de euro, in conditiile in care intr-o zi obisnuita, un singur magazin al retelei face vanzari de aproximativ 14.000 de euro.

Chiar si asa vanzarile la nivelul intregului grup au fost mult mai mari, mai ales ca in Bucuresti OBI detine doua magazine, unul in cartierul Berceni si altul la iesirea spre autostrada Soarelui A2, pe bulevardul Theodor Pallady, dar si in tara. Retailerul german de bricolaj nu se opreste aici si, potrivit unor informatii, si-a propus ca pana la finele lunii iulie sa reuseasca sa isi vanda tot stocul de produse din magazine. Un prim pas a fost facut, OBI anuntand la inceputul acestei saptamani o reducere de 50% la tot stocul de produse, dupa ce cu o saptamana in urma oferea reduceri de 30% la toate produsele.

Campania de lichidare de stoc a inceput pe 3 iulie si se va desfasura in limita stocului disponibil. "Moarte de om" se poate spune ca a fost in cursul diminetii zilei de 3 iulie in toate magazinele retelei de bricolaj. Reducerile de 30 la suta aplicate tuturor produselor i-au scos pe clienti din case inca de la ora deschiderii, cozile facute de cumparatori la case intinzandu-se pe sute de metri, pana spre capatul magazinelor.

Incepand cu data de 10 iulie retailerul german a anuntat reduceri de 50% la tot stocul de produse, pentru ca pana la finalul lunii iunie campania de reduceri sa creasca astfel incat pana pe 31 iulie rafturile magazinelor OBI sa fie goale.

Rafturile magazinelor OBI, aproape goale la numai o saptamana de la anuntarea reducerilor: retailerul continua oferta cu 50% la toate produsele din stoc

Rafturile magazinelor OBI, aproape goale la numai o saptamana de la...

Desi afacerile OBI Romania s-au contractat cu 10%, ajungand la 37 de milioane de euro, retailerul german de bricolaj a revenit pe un profit puternic in 2013, in ciuda faptului ca grupul va parasi piata locala la inceputul toamnei. Conform informatiilor publicate la Ministerul de Finante, OBI Romania a incheiat anul trecut cu un profit net de peste 20 de milioane de euro. Cu sapte unitati la nivel local, OBI are in Romania un numar mediu de 550 de angajati.

Principalii jucatori pe piata locala de bricolaj sunt romanii de la Dedeman, Arabesque sau Ambient, dar si grupurile internationale precum Kingfisher, Leroy Merlin, Hornbach si Baumax, cat si retailerul Praktiker, cumparat in primavara acestui an de catre omul de afaceri de origine turca Omer Susli.

Sursa foto: Patrick Vrabie | WALL-STREET.RO