Studiul Cumparatorul conectat. Atitudini si comportamente de cumparare multichannel va fi prezentat pe 6 noiembrie in cadrul conferintei retailArena, eveniment organizat de wall-street.ro pe 4,5 si 6 noiembrie.

"Acest aspect este un simptom al unei transformari in categoria de retail in materie de asteptari ale consumatorilor. Dorinta de a beneficia de o experienta completa prin completarea informatiilor online despre pret si disponibilitatea produselor cu experienta de cumparare fizica din magazine a fost semnalata si in studiul BrandZ realizat de Millward Brown la nivel global. Abordarile creative ale retailerilor in imbinarea cat mai coerenta a celor doua canale de vanzare pot fi o sursa de crestere prin raspunsul la aceasta noua tendinta a categoriei", a declarat Catrinel Argintaru,Senior Qualitative Researcher la Millward Brown.

Penetrarea utilizarii internetului la nivel national este in crestere in ultimii patru ani, cu o intensificare a frecventei de utilizare pe saptamana in 2014 fata de anul anterior. In contextul acestei tendinte, cumparaturile pe internet au urmat aceeasi linie ascendenta: 22% dintre cumparatori finalizeaza achizitia online, potrivit datelor companiei de cercetare.

Citeste si:

Fenomenul multichannel capata consistenta si in Romania, stimulat de cresterea magazinelor online care acopera mai multe categorii de produse. Provocarea in acest trend este de a aduce cumparatorul multichannel in zona de fidelizare fata de retailer. "IT&C e categoria cu cea mai mare deschidere in zona de multichannel, dar nu este singura categorie in care regasim acest lucru. Cat de mare este fenomenul si ce alte categorii se afla in ascensiune sunt informatii pe care le vom supune dezbaterii in cadrul conferintei", a declarat Catrinel Argintaru.

Dezvoltarea tehnologica este sustinuta si de posesia de device-uri mobile si utilizarea lor concomitenta (fenomenul de multiscreening). Potrivit datelor Millward Brown, "cea mai frecventa combinatie de device-uri intalnita este de laptop si smartphone, dispozitivele care au si cea mai mare rata de utilizare in regim multiscreening. Utilizatorul de device-uri mobile se informeaza folosind mai multe canale indiferent de modalitatea de cumparare aleasa in final, ceea ce indica o evolutie a experientei de cumparare de la obisnuita vizita in magazinul fizic pana la experienta multichannel".