“De-acum totul este o formalitate. (…) Acum trebuie ridicate ipotecile pe care le-a detinut Baumax in Romania si achitate datoriile aferente operatiunilor locale, dintr-un total de peste un miliard de euro cat are grupul in Austria. (…) Compania austriaca avea de fapt un credit “umbrela”, iar dupa semnarea actelor de preluare Leroy Merlin devine proprietarul exclusiv al Baumax in Romania”, au declarat pentru wall-street.ro surse apropiate situatiei.

Intrebate cand estimeaza ca va incepe procesul de rebranding al celor 15 magazine preluate, acestea au aratat ca este inca devreme sa ne gandim la aceste lucruri. “Este inca prematur sa analizam procesul de rebranding, mai ales ca vorbim despre o perioada de doi ani de zile in care poate fi folosit numele de Baumax. Cel mai probabil primul pas va fi introducerea produselor vandute in Leroy Merlin in magazinele Baumax si testarea retelelor de magazine, iar mai apoi sa fie creionat planul de expansiune in Romania”.

Francezii de la Leroy Merlin au primit acceptul autoritatilor de reglementare pentru achizitia operatiunilor Baumax la nivel local la jumatatea lunii septembrie din acest an, plata datoriilor companiei austriece din Romania fiind doar o chestiune de timp.

Leroy Merlin, dupa preluarea Baumax: 17 magazine si afaceri de peste 130 mil. euro

O data cu finalizarea achizitiei operatiunilor Baumax in Romania, Leroy Merlin, cel mai “tanar” retailer de bricolaj intrat pe piata romaneasca, la aproape 10 ani de la deschiderea primului magazin de acest fel din Romania, va ajunge la o retea de 17 magazine, dintre care doua proprii (Bucuresti – Chitila si Craiova – Electroputere Parc) si 15 spatii comerciale preluate de la Baumax, intensificandu-si astfel prezenta la nivel teritorial. Mai mult, Leroy Merlin a demarat in vara acestui an lucrarile la cel de-al treilea magazin propriu din tara noastra, spatiul comercial urmand sa fie localizat pe soseaua Alexandriei – Bragadiru, unul dintre putinele zone ale Capitalei in care nu exista niciun magazin de profil.

Citeste si:

Cu afaceri care anul trecut se situau la 25 de milioane de euro, generate de vanzarile dintr-un singur magazin, Leroy Merlin ajunge in topul marilor jucatori de bricolaj din Romania, fiind in lupta pentru completarea topului celor mai mari jucatori de profil, dupa Dedeman, Ambient si Kingfisher (Brico Depot).

Piata locala de bricolaj traverseaza poate una dintre cele mai animate perioade, fiind marcata de fuziuni si achizitii, exituri sau repozitionari. Leroy Merlin, alaturi de Dedeman, Praktiker, Kingfisher, OBI, si mai nou – Hornbach, sunt principalii actori ai celui mai dinamic sector din retail, in 2014. Printre cei mai mari jucatori specializati pe acest segment se numara lanturile locale Dedeman, Ambient sau Arabesque, precum si Praktiker, Kingfisher, Hornbach sau Mr. Bricolage.

Sursa foto: Wikimedia Commons