Contractul vizeaza lucrari la sectiunea Raul Doamnei - Eroilor si la statia Valea Ialomitei, parte a magistralei 5, pentru calea de rulare, finisaje, compartimentari si instalatii. Ofertantii pentru contractul estimat la 856,3 milioane lei, fara TVA, au fost asocierea Metroworks, formata din Alstom Transport, TIAB, Aktor si Schindler Romania, respectiv asocierea Astaldi - FCC Construccion - UTI Grup - Activ Group Management, oferta celei din urma fiind declarata castigatoare de catre Metrorex, potrivit Mediafax.

Prin contestatia inregistrata la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) la 6 martie, Alstom a cerut anularea deciziilor prin care oferta Metroworks a fost declarata neconforma iar cea depusa de asocierea condusa de Astaldi a fost stabilita castigatoare. In plus, reprezentantii grupului francez au solicitat anularea raportului procedurii de atribuire si a actelor subsecvente acestuia si obligarea autoritatii contractante la continuarea procedurii de atribuire, reevaluarea ofertelor cu respectarea dispozitiilor legale incidente in materia achizitiilor publice si stabilirea ofertei castigatoare conform criteriului de atribuire stabilit prin documentatia de atribuire.

La randul lor, reprezentantii asocierii Astaldi au formulat o cerere de interventie si au solicitat respingerea contestatiei formulata de asocierea Metroworks ca nefondata. CNSC a admis miercuri cererea de interventie Astaldi, a respins ca nefondata contestatia formulata de Alstom si a dispus continuarea procedurii. Decizia poate fi atacata la Curtea de Apel, in termen de 10 zile de la comunicare.

Citeste si:

Potrivit anuntului de participare, contractul are o durata de 16 luni de la data atribuirii si va fi finantat din sumele prevazute pentru magistrala 5, respectiv de la bugetul de stat, un credit extern BEI si fonduri externe nerambursabile. Asocierea Astaldi - FCC - Delta ACM - AB Construct realizeaza lucrarile de rezistenta a sectiunii Raul Doamnei - Opera (Hasdeu), cu o lungime totala de 6,2 kilometri si 9 statii, in baza unui contract atribuit in martie 2011, pentru 918,9 milioane lei, fara TVA.

In constructia acestei magistrale de metrou este implicat si grupul german Max Bogl, selectat in aprilie 2011 pentru realizarea statiei si depoului Valea Ialomitei, printr-un contract in valoare de 231,6 milioane lei, fara TVA. Tronsonul Drumul Taberei - Eroilor al magistralei 5 va fi finalizat in al doilea semestru din 2016, potrivit calendarului actual, iar intregul proiect are ca termen de finalizare anul 2020.

Alta procedura organizata de Metrorex, pentru cumpararea a 51 trenuri noi la magistrala 5, este in prezent contestata la CNSC. Licitatia, estimata la aproximativ 440 milioane euro, cu TVA, a fost atribuita companiei spaniole CAF, iar rezultatul procedurii a fost contestat de Astra Vagoane Calatori, detinuta de omul de afaceri Valer Blidar, respectiv de Alstom Transport. In prezent, in Bucuresti circula zilnic cu metroul peste 600.000 de persoane, adica o treime din populatia orasului. Metrorex a majorat in martie tarifele de transport cu pana la 33%, precedenta scumpire a calatoriilor cu metroul datand din august 2012.