Cresterile modeste inregistrate de producatorii internationali de bere in pietele consacrate au transformat zone precum America Latina sau Europa de Est in pietre de temelie pentru afacerile proprii
Pietele emergente au capatat o tot mai mare importanta in dezvoltarea afacerilor gigantilor industriali, industria producatoare de bere inscriindu-se in acelasi model. Pe piata autohtona isi deruleaza activitati patru concerne internationale care detin impreuna aproximativ 80% din piata, atat ca volum cat si ca valoare.

Heineken NV prin filiala locala Brau Union, InBev NV prin Interbrew Romania, SAB Miller Plc prin subsidiara autohtona Ursus Breweries si Carlsberg Breweries A/S prin United Romanian Breweries Bereprod (URBB) activeaza de ani buni pe piata berii atuhtona, filialele locale contribuind substantial la cresterile afacerilor companiilor mama.

InBev NV, cel mai mare producator de bere pe plan mondial, a raportat ieri o crestere de 22 de procente a profitului net in primul semestru idn 2006, vanzarile pe plan mondial fiind mai mari cu 15%. Rezultatele au depasit estimarile analistilor si s-au bazat mai ales pe cresterile inregistrate in zona Americii Latine si in Europa de Est, filiala din Romania raportand o crestere cu mult peste media locala. Profitul net s-a ridicat la 394 milioane de euro, valoarea vanzarilor fiind de 3,38 miliarde de euro.

Daca InBev a inregistrat o scadere de 0,3% in Europa de Vest, performantele din pietele emergente au fost foarte bune. Europa Centrala si de Est a fost unul dintre motoarele de crestere pentru InBev, procentele castigate in zona (+8,2) fiind datorate rezultatelor bune obtinute in Romania (+35%) si Serbia (+12%). Interbrew Romania, filiala locala a InBev a inregistrat in primul semestru al 2006 o crestere volumica de 35% fata de aceeasi perioada a 2005, crestere de peste doua ori mai mai mare decat a pietei berii, care a atins 17% potrivit datelor Institutului National de Statistica.

Prima jumatate a anului 2006 a adus vanzari record pentru Interbrew Romania. Am inregistrat cresteri relevante cu toate marcile noastre. Cel mai semnificativ succes pentru primul semestru al 2006 este Bergenbier, locul unu in topul marcilor din Romania a declarat Mihai Ghyka, Director General Interbrew Romania. Compania a inregistrat in prima jumatate a anului 2006 volume in crestere cu 36% la vanzari fata de aceeasi perioada a anului 2005.

Interbrew Romania detine in industria berii pozitia a treia, cu o cota de piata de 21,5 % la finalul anului 2005, conform datelor de retail audit MEMRB Romania. La sfarsitul anului 2005 cifra de afaceri a grupului Interbrew Romania a fost de 140 milioane euro, cu volume de 2,6 milioane hectolitri si o valoare a investitiilor cumulate de peste 150 milioane euro, compania estimand pentru acest an o cifra de afaceri de 155 milioane de euro. Interbrew Romania produce marcile Stella Artois, Becks, Bergenbier, Lowenbrau si Noroc si importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden.

Liderul pietei autohtone, Brau Union Romania (27% cota de piata), si-a adus, ca si Interbrew, contributia la cresterea companiei mama, Heineken NV. Al treilea producator de bere din Europa, si-a majorat profitul cu 26% in primele sase luni din 2006, in urma cresterilor inregistrate pe piata est-europeana, in special cea rusa si in urma performantelor foarte bune din SUA.

Astfel, compania a raportat un profit net de 433 milioane de euro, sau 88 centi pe actiune, in crestere fata de cele 345 milioane euro (70 centi pe actiune) inregistrate in perioada similara din 2006. De asemenea, vanzarile au crescut cu 12 procente pana la 5,74 miliarde de euro.

Heineken si-a imbunatatit rezultatele financiare deoarece, ca si rivalul InBev, este in plin proces de reducere a costurilor, pentru acest an fiind estimate economii intre 60 si 75 milioane de euro. Compania si-a propus sa isi reduca costurile cu o rata de 15% pe an, pana in 2008 fiind estimate economii de 200 milioane euro.

Portofoliul de marci oferit de Brau Union Romania este alcatuit din Heineken, Gosser, Schlossgold, Silva, Ciuc, Golden Brau si Bucegi.

Si ceilalti doi mai producatori din piata autohtona au inregistrat cresteri in acest an. Astfel, Ursus Breweries, filiala SAB Miller care detine o cota de piata in Romania de 22%, a inregistrat in anul financiar aprilie 2005-martie 2006 o crestere a cifrei de afaceri de 22 de procente. Astfel, afacerile companiei in Romania au crescut pana la 150 de milioane de euro, grupul SAB Miller raportand pentru aceeasi perioada 2,19 miliarde dolari profit brut si o cifra de afaceri de 14,5 miliarde dolari. Cele mai cunoscute marci ale Ursus Breweries sunt Ursus si Timisoreana.

Si United Romanian Breweries Bereprod (URBB), filiala autohtona a Carlsberg Breweries, a inregistrat o crestere de 35% pe segmentul de retail si de 25-30% pe segmentul Horeca (hoteluri, restaurante, cafenele). URBB detine o cota de piata de 8,5% si ofera marcile Carlsberg, Tuborg si Skol.

Cresterile producatorilor internationali de bere, cat si a filialelor locale, au fost impulsionate si de valurile de canicula cat mai ales meciurile Campionatului Mondial de Fotbal. Zilele calduroase vor deveni in curand doar o amintire, dar calificarea Stelei in grupele Ligii Campionilor si un posibil parcurs indelungat al celorlalte echipe romanesti ar putea aduce dinou rezultate multumitoare berarilor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri