Decizia managerului roman, cu o vasta experienta in zona de bricolaj si distributie de materiale pentru constructii, surprinde, asta in ciuda faptului ca Leroy Merlin se afla in plin proces de modernizare a magazinelor BauMax , dar si expansiune la nivel local.

“A fost o decizie de comun acord, iar in prezent ma voi axa pe proiecte personale, care vor viza mai mult activitatea de consultanta in zona de business. Intentionez sa dezvolt un astfel de proiect pentru ca vreau sa ma intorc la freelancing. (…) Piata, din pacate, este la pamant si nu se misca. Azi e alba, maine neagra, iar eu am vrut sa am flexibilitate. (…) Activitatea Leroy Merlin se va concentra in perioada urmatoare pe inaugurarile magazinelor preluate de la BauMax”, a declarat Cristian Petrescu pentru wall-street.ro.

Potrivit acestuia, exista apetit de consum in bricolaj, dar sunt anumite piedici care blocheaza piata. "Romanul este bricolor, doar ca este lipsa acuta de educatie financiara si o lipsa de viziune urbanistica. Piata arata prost din punct de vedere economic, in asa fel incat un tanar are sanse foarte mici in Romania. Potentialul este foarte mic", a mai precizat Petrescu.

Cristian Petrescu este absolvent al facultatii cu specializare in “Tehnologia constructiilor de masini” din cadrul Institutului Politehnic Bucuresti si pana de curand s-a ocupat de functia de director pentru dezvoltare in cadrul filialei locale a retailerului Leroy Merlin. Anterior, managerul roman a lucrat pentru Praktiker (2000-2008), Billa (1999-2000) si Mc Donald’s (1996-1999), ocupand aceeasi functie.

Leroy Merlin, unul dintre cei mai mari retaileri europeni specializati in bricolaj si totodata unul dintre cei mai activi jucatori de profil din Romania, a finalizat in aceasta vara un prim val de inaugurari de magazine Do it Yourself pe piata din Romania, asta dupa ce in toamna anului trecut compania prelua operatiunile locale ale austriecilor de la Baumax, grup care care a decis sa isi vanda activele de pe mai multe piete din regiune.

Cu sase magazine deja modernizate, Leroy Merlin mai are in lucru inca 12 proiecte pe care trebuie sa le transforme dupa modelul propriilor spatii comerciale.

Citeste si:

Provocarea Leroy Merlin se pare ca este cu atat mai mare cu cat a reusit pana in prezent sa deschida numai o treime din totalul de magazine pe care francezii la vor detine in Romania dupa finalizarea intregului proces de rebranding, care, din surse apropiate companiei, ar urma sa se intinda pana la jumatatea anului viitor.

Pe lista retailerului francez se afla mai multe locatii cheie care vor intra intr-un proces de remodelare, printre acestea numarandu-se doua magazine in Cluj-Napoca, si cate o locatie in orasele Iasi, Suceava, Bacau, Targu Mures, Sibiu, Timisoara, Pitesti, Constanta, inca un magazin in Craiova si locatia din Chitila, care se afla la o distanta scurta fata de primul magazin deschis de Leroy Merlin in Romania.

Ce se va intampla cu Baumax Chitila, magazinul situat la nici 2 km de magazinul Leroy Merlin?

Inca din momentul achizitiei lantului Baumax de catre Leroy Merlin s-a adus in discutie ce se va intampla de fapt cu magazinul din Chitila, aflat la circa un kilometru distanta de primul magazin Leroy Merlin din Romania.

Potrivit unor informatii aparute in piata, magazinul isi va inceta activitatea in perioada urmatoare, cel mai probabil spatiul detinut urmand sa fie ocupat de catre un alt comerciant.

Vorbim, astfel, despre un total de inca 11 magazine de bricolaj pe care Baumax va urma sa le transforme in spatii Leroy Merlin, retailerul urmand sa detina la nivel local un numar de 17 unitati, ceea ce va face ca Leroy Merlin sa fie al patrulea retailer specializat in comercializarea de produse de bricolaj si materiale de constructii, dupa Dedeman (40), Praktiker (28), Arabesque (18).

Piata locala de bricolaj traverseaza poate una dintre cele mai animate perioade, fiind marcata de fuziuni si achizitii, exituri sau repozitionari. Leroy Merlin, alaturi de Dedeman, Praktiker, Kingfisher, OBI, si Hornbach sunt principalii actori ai celui mai dinamic sector din retail, in 2014.

Printre cei mai mari jucatori specializati pe acest segment se numara lanturile locale Dedeman, Ambient sau Arabesque, precum si Praktiker, Kingfisher, Hornbach sau Mr. Bricolage.