Stefan joaca rolul modestiei insa, daca este intrebat mai “pe ocolite”, ca orice om, se arata mandru de realizarile sale si nu se teme sa transmita anumite mesaje concurentei locale.

“Sunt doar de doua luni in Romania, deci nu am avut inca timp sa vad, la fata locului, magazine ale concurentilor. Insa pot spune ca atmosfera concurentiala din Romania este similara cu cea din alte tari, calitativ”, spune el.

“Multi dintre ei sunt complementari noua, insa sunt si unii care concureaza direct pe mai multe linii de business”. Face o scurta pauza de gandire, dupa care continua. “As avea totusi un sfat sa le ofer – ar fi inteligent sa se pozitioneze complementar noua, piata este destul de mare si sunt sigur ca se vor gasi multe modalitati si produse relevante pentru a creste cu totii”.

Citeste si:

Luata separat, declaratia poate fi inteleasa in mai multe feluri, insa noul manager pe retail al IKEA Romania continua si spune ca “Sunt obisnuit sa conduc piata, nu sa urmaresc din spate ce se intampla. Nu vom copia niciodata concurentii, vrem sa conducem!”, subliniaza Stefan, fara a oferi insa date privind cota de piata detinuta de companie.

Principalii concurenti ai IKEA, si cei (in)direct vizati de declaratiile belgianului, sunt Mobexpert, Casa Rusu sau KIKA.

Piata din Romania

In ceea ce priveste piata de mobila din Romania, oficialul retailerului suedez spune ca este similara cu statele in care a activat in trecut. “De exemplu, in Franta sau Marea Britanie, se comanda mai mult online, insa si in Romania ponderea va creste. Noi ne vom axa pe omnichannel, granitele dintre offline si online vor disparea din ce in ce mai mult. Unii clienti cumpara canapeaua pe care stau in magazin, de pe telefon, online. Ce este asta – achizitie online sau offline?”, exemplifica el.

"Nu vom copia niciodata concurentii, vrem sa conducem!"

Diferentele dintre state sunt date, pana la urma, de climatul economic (ce si cat isi permit clientii) dar si de suprafata medie a locuintelor cetatenilor. In Romania, locuintele sunt de mai mici dimensiuni comparat cu cele din Europa de Vest, de exemplu, deci IKEA produce si vinde produse in functie de aceste suprafete.

Sfaturi pentru antreprenori si manageri, deopotriva

Experienta de 20 de ani in IKEA, pe posturi de conducere, ii permite lui Stefan Vanoverbeke sa ofere si cateva sfaturi tinerilor (sau mai putin tinerilor). “In primul rand, fii tu insuti/insati, fii genuin. Da, ai un job de facut, un rol in companie, dar pentru asta nu trebuie sa iti schimbi personalitatea – in dialogul cu tine sunt acelasi eu ca acasa”, puncteaza Stefan.

Un al doilea sfat tine de abordarea problemelor. “De fapt, nu exista probleme, exista doar oportunitati. Stiu ca poate suna cliseic, dar chiar asa este – tot timpul exista si reversul medaliei. Nu este nicio problema sa faci greseli (atata timp cat nu le repeti), este important sa vrei sa inveti, sa evoluezi, sa fii activ”, spune el.

IKEA Romania a inregistrat in anul fiscal recent incheiat venituri de 424 milioane de lei, cea mai mare evolutie de la an la an inregistrata de filiala locala a producatorului de mobila. Cresterea este de 12,3%. Citeste mai multe despre planurile companiei.

IKEA: Romania are potential pentru noua magazine

IKEA: Romania are potential pentru noua magazine