TCC, companie infiintata in 1991 in Marea Britanie, este unul dintre cei mai mari dezvoltatori de programe de fidelizare pentru retaileri. Pana in prezent a dezvoltat si derulat peste 6.000 de programme de loialitate. In Romania, TCC este prezenta din 2008 si a derulat programe in parteneriat cu OMV, Mega Image, Penny, Kaufland, Metro sau Billa. La randul sau, Manfred Litschka coordoneaza 22 de tari printre care si Romania.

"Ca o estimare campaniile de loializare cresc vanzarile retailerilor cu aproximativ 4-5% in perioada de campanie. Am inregistrat niste rezultate spectaculare in Romania si in regiune unde programele corect realizate au generat 7,8 sau chiar 11% crestere a vanzarilor, respectiv o imbunatatire cu 10% a perceptiei asupra brandului sau 10% in sustinere. De ce ? Pentru ca oamenii simt cand un retailer ii intelege si ii pasa de ei", spune Manfred Litschka.

Marketing pentru retailul viitorului: ce strategii au companiile

Marketing pentru retailul viitorului: ce strategii au companiile

Potrivit acestuia, se poate observa o tendinta in randul companiilor de a migra catre strategii pe termen lung fata de "activitati facute de urgenta". "Acest lucru arata ca industria devine mai implicata. Cu o parte dintre clienti am inceput sa construim concepte « umbrela » si activari diferite care se potrivesc acestor concepte. Asta este urmatorul pas logic", adauga Litschka.

Citeste si:

Costul campaniilor de loializare depinde foarte mult de mecanism, licenta si obiectivele promotiilor. "Costul este in linie cu bugetele retailerilor si este compatibil cu banii pe care ii investesc aceste companii in pliantele promotionale. Campaniile de loializare sunt croite pentru a avea un impact pozitiv asupra profitabilitatii", completeaza oficialul TCC.

Uneori un simplu <<multumesc pentru ca ati cumparat de la noi>> este suficient

In opinia sa, programele de loializare interesante si amuzante sunt obligatorii in cazul in care vor sa isi creasca prezenta pe piata si pentru o imagine mai buna pe termen lung. "Retailerii de alimente au avantajul clientilor care revin des in magazine. Acest lucru reprezinta un avantaj pentru ei intrucat isi pot face programele de loializare cat mai usor de vazut si de inteles. Este un motiv pentru care alti retaileri sunt putin mai timizi in a folosi aceste programe", crede Litschka.

Retailerii folosesc in acest sens o serie de instrumente precum perceptia asupra pretului, servicii in-store, sortimentatie, iar programele de loializare sunt parte a acestui mix astfel incat experienta de cumparare sa fie mai interesanta si mai centrata pe emotii si sentimente.

Manfred Litschka considera ca loializarea va avea in viitor o abordare multichannel si orientata mai mult catre tehnologie, precum realitatea virtuala si puncte electronice. "Insa uneori un simplu « multumesc pentru ca ati cumparat de la noi » venit din inima ar fi suficient. Cateodata loializarea inseamna doar implicare din partea companiilor", conchide oficialul TCC.