Povestea Veronesse a inceput in anii ’90, imediat dupa Revolutie, cu un mic magazin de incaltaminte. ”In anii ’90 era un talmes-balmes in piata de incaltaminte, erau foarte multe firme mici, concurenta mare. Piata s-a dezvoltat intre timp, au aparut jucatori importanti, unele firme au disparut din piata. Noi ne-am axat pe produse din piele, de calitate, facute la comanda, importuri din Italia”, povesteste Diana Petrescu.

Brandul Veronesse a aparut pe piata in anii 2000, cand parintii sai au deschis primul magazin din Bucuresti, in cadrul galeriei comerciale din Cora Pantelimon. Investitia a fost substantiala, intrucat era vorba de un spatiu ”la rosu”, bugetul atingand 30.000-40.000 de euro.

In prezent, reteaua Veronesse numara doua magazine deschise in centre comerciale (AFI Palace Cotroceni si Iulius Mall din Cluj-Napoca) si doua magazine de mici dimensiuni (unul pe Calea Victoriei si unul in Obor). Dintre acestea, cele mai mari vanzari le inregistreaza locatia din AFI Palace Cotroceni.

Pentru acest an planurile retailerului vizeaza deschiderea unui nou magazin in Bucuresti si dezvoltarea prezentei in online.

In 2-3 ani speram sa fim alegerea in materie de incaltaminte pentru mirese si pentru evenimente. Exportam in special in Franta, Anglia si Italia. Pana acum online-ul a fost mai mult un magazin de prezentare, insa acum se observa o crestere”, afirma Diana Petrescu.

In ceea ce priveste bugetului alocat de clientii romani pentru achizitia de incaltaminte, brand manager-ul Veronesse vorbeste de o valoare de 300-400 de lei in cazul pantofilor realizati la comanda.

Citeste si:

”Sunt si romani care prefera lucrurile extravagante, avem o colectie cu pene de strut si cristale Swarovski care a mers foarte bine. Se merge insa pe clasic: alb sau ivoire pentru pantofii de mireasa, argintiu, auriu sau negru pentru pantofii de ocazie. Numarul comenzilor in perioada nuntilor si botezurilor creste chiar si cu 50%”, mai spune Diana Petrescu.

Valoarea medie a bonului fluctueaza in functie de sezon: de la 200-250 de lei primavara-vara pana la 400-450 de lei iarna.

”Dorim sa vedem din nou scoli de ucenici. Vrem sa vedem o implicare din partea statului si a producatorilor in acest demers. Media de varsta a oamenilor care lucreaza pe partea de talpuit este de 40 de ani. E foarte greu sa gasesti oameni pe partea de productie. Nu mai exista scolile de meserii care sa ii pregateasca, iar tinerii nu vor sa invete. Iar pe partea de retail nu imi explic de ce e greu sa gasesti oameni buni pe partea de vanzari”, mai spune Petrescu.

Romanii cheltuie anual pe haine si incaltaminte circa 7 mld. lei (1,6 mld. euro), potrivit datelor PMR. Din totalul pietei de moda, incaltamintea reprezinta 26%. Printre cei mai importanti producatori locali de incaltaminte se numara Il Passo, Marelbo, Denis Shoes si Guban.