Incepand cu 1 ianuarie 2007, odata cu integrarea oficiala a Romaniei in Uniunea Europeana, piata de transport rutier de marfa se deschide ca si oportunitati dar si ca provocari. La nivelul Uniunii Europene piata de transport de marfa si logistica este estimata la un nivel de 250 miliarde de euro, iar estimarile pentru Romania sunt ca piata de transport de marfa si servicii conexe (logistica, expeditii etc) este in jurul a aproximativ 4 - 4.2 miliarde de euro.

Sectoarele principale de activitate cu cresteri importante in 2006 fata de 2005 sunt retailul, productia de componente auto si mjloace de transport si constructii. Unul dintre sectoarele importante pentru transportatori, si care este in restrangere de activitate, este domeniul textile / confectii in principal ca efect al scaderii activitatii de lohn.

Deschiderea pietei de transport si cresterea concurentei sunt principalele efecte directe ale aderarii la UE incepand din 2007, precizeaza analiza Compass Consulting. Studiul mai arata ca pentru a supravietui si a se dezvolta, firmele din domeniul transporturilor trebuie sa monitorizeze mai riguros relatia cost-venituri precum si investitiile, sa aiba o strategie clara de dezvoltare si sa-si profesionalizeze activitatea.

"O parte din provocarile si noutatile acestui domeniu sunt consolidarea firmelor din segment, aparitia pe piata din Romania a unor transportatori cu traditie din tarile invecinate, reglementari sporite in domeniul sigurantei si al normelor de poluare, promisiuni pentru imbunatatirea infrastructurii rutiere, o piata a muncii dificila, integrarea pe lantul logistic si externalizarea flotelor", mai mentioneaza analiza Compass Consulting