"Pentru deschiderea unui restaurant McDonald's trebuie luati in considerare foarte multi factori cum ar fi locatia, puterea locala de cumparare, numarul de locuitori, traficul zonei respective si altii. Este un proces care urmareste o procedura standard, costurile unui restaurant putand ajunge la un milion de euro", a declarat pentru NewsIn directorul de comunicare al McDonald's Romania, Cristian Savu.

McDonald's Romania, filiala a companiei internationale McDonald's Corporation este cea care decide urmatoarea locatie pentru deschiderea unui nou restaurant si daca sunt indeplinite toate conditiile necesare. Dupa deschidere, restaurantul McDonald's poate fi, eventual, preluat in franciza de un partener local, pe o perioada de peste zece ani. El plateste o cota parte din valoarea investitiei. Din cele 51 de restaurante McDonald's existente in Romania doar trei (cele din Brasov) sunt operate in sistem de franciza.

"Am primit nenumarate solicitari pentru extinderea sistemului McDonald's in tara, provenite atat din partea autoritatilor locale, cat si de la simplii locuitori ai oraselor", potrivit lui Cristian Savu. McDonald's Romania va incepe un proces de dezvoltare pe termen mediu si lung, prin extinderea lantului de fast-fooduri atat in orasele in care este deja prezent, cat si in altele din tara. Extinderea companiei McDonald's Romania se datoreaza in primul rand cresterii puterii de cumparare a romanilor. "Potentialul pietei din Romania este foarte mare, iar acest lucru este demonstrat si de statisticile internationale. Intrarea in Uniunea Europeana va duce la cresterea puterii de cumparare a romanilor, acest trend fiind oricum ascendent de ani de zile", considera Cristian Savu.

Citeste si:

Corporatia McDonald's este pe primul loc in topul companiilor cu cele mai mari bugete media din 2006 in Statele Unite cu peste 830 de milioane de dolari. Lantul este prezent in peste 100 de tari, prin mai mult de 30.000 de restaurante, avand aproximativ 447.000 de angajati in intreaga lume. McDonald's are peste 50 milioane de clienti zilnic.

McDonald's este cel mai mare lant de fast food din lume si a inregistrat, in 2005, venituri de peste 20 de miliarde de dolari si un profit net de peste 2,6 miliarde de dolari. in Europa, compania s-a bucurat de castiguri crescute la incputu acestui an, datorita succesului inregistrat de produsele mai scumpe. Specialistii de la Goldman Sachs au adaugat, anul acesta, McDonald's pe lista Americas Conviction Buy, motivand ca lantul de restaurante fast-food "ofera o siguranta relativa intr-un context de consum mai slab si in spatiul volatil al rastaurantelor".