Compania de patiserie Fornetti, cea mai extinsa retea de franciza din Romania, tinteste in 2007 extinderea atat ca numar de patiserii deschise cat si ca segemente de piata pe care este prezenta. ”Vrem sa atacam piete secundare pe care nu le-am avut in vedere pana in acest moment. S-ar putea sa ne orientam spre scoli sau intreprinderi”, ne-a declarat directorul de relatii publice al Fornetti Romania, Ioan Magheti.

Oficialul companiei spune ca noile puncte de vanzare Fornetti ar putea sa semene cu niste cantine, compania aflandu-se in acest moment in stadiul de testare tehnologica a mai multor produse. “Dupa ce s-au aflat in faza de testare a pietei, am introdus in intreaga tara produsele din gama pizza, vanzarile fiind bune”, a mai spus Ioan Magheti.

Fornetti a ajuns in acest moment la un numar de 525 de puncte de vanzare, dar dupa cum spune oficialul companiei, in fiecare saptamana se adauga noi parteneri. “Toate patiseriile sunt deschise in franciza. Am inceput anul 2006 cu 420 de puncte de vanzare si estimam ca anul acesta vom inregistra o performanta la fel de buna”, a adaugat oficialul companiei.

Fornetti Romania SRL a inregistrat anul trecut un profit brut de 4,1 milioane de euro (14,7 milioane lei), in crestere cu peste 15% fata de cele 3,5 milioane euro (12,8 milioane lei) inregistrati in 2005. Cifra de afaceri a Fornetti a depasit anul trecut anul trecut 21,8 milioane euro (77 milioane lei), comparativ cu 17,3 milioane euro (62,7 milioane lei). Compania si-a dublat practic profitul si cifra de afaceri in doi ani, avand in vedere ca in 2004 a raportat un profit de 7,8 milioane lei si o cifra de afaceri de 39,8 milioane lei.

Citeste si:

Care este insa reteta succesului Fornetti ca afacere? “Oferim partenerilor nostri un profit foarte bun”, spune Ipan Magheti. Pentru a deveni membru al retelei de patiserii trebuie ca investitorul interesat sa detina un spatiu situat intr-o zona foarte buna. “Amplasamentul este principalul criteriu dupa care selectam partenerii. Un amplasament bun al patiseriei ne da certitudinea ca punctul de vanzare va avea randament”, continua oficialul companiei.

Compania nu percepe redevente si nicio o taxa propriu-zisa de franciza. Investitorul trebuie sa depuna o garantie de 1.500 de euro pentru cuptor, care ramane in posesia companiei pe durata derularii contractului. La incetarea relatiilor contractuale, investitorul isi primeste cei 1.500 de euro iar Fornetti ia cuptorul. Investitorul trebuie de asemenea sa achizitioneze o casa de marcat, o tejghea si o lada frigorifica. Detinatorul francizei obtine profit din adaosul comercial, Fornetti livrand gratis produsele congelate, la un pret de 4,8 lei pe kilogram, pretul recomandat pentru comercializare fiind de 11 lei pe kilogram.

Astfel, franciza Fornetti poate fi inclusa in categoria “afacerilor la cheie” cu cea mai mare atractivitate la public, potrivit unei declaratii facute recent de Adrian Gheorghe, managing director Thinkbig Franchise Consultants. “Cel mai mare succes din piata il au francizele cu investitii mici, sub 10. 000 Euro acestea au cel mai mare numar de unitati deschise sub acelasi brand si sunt preferate de o buna parte din persoanele care aleg sa inceapa o afacere in franciza”, a mai spus pentru Wall-Street oficialul Thinkbig Franchise Consultants.

'Afacerile la cheie' trec de un miliard de euro

'Afacerile la cheie' trec de un miliard de euro

Iar afacerea a prins bine si datorita specificului local, Romania fiind tara cu cele mai bune rezultate din toate cele 23 de tari unde este prezenta compania maghiara Fornetti Kft. Compania autohtona, care isi are sediul in Timisoara, a fost infiintata in 2001 in parteneriat cu compania mama. In 2002 s-a deschis o fabrica la Hodoni, judetul Timis, capacitatea de productie fiind marita ulterior datorita cererii in crestere. Compania si-a dezvoltat si o retea logistica de transport, ajungand sa aiba in acest moment peste 600 de angajati, in timp ce in cadrul punctelor de vanzare sunt angajate peste 2.000 de persoane.