In urma tranzactiei cu Petrom, prin care MOL si-a diminuat numarul de benzinarii, vanzand 30 de statii si achizitionand 11 statii in orase in care compania nu era reprezentanta, cota de piata MOL in ceea ce priveste retailul a scazut cu 0,5%, de la 13% la 12.5% in primul trimestru al anului 2007.

Vanzarile de combustibil au scazut din aceeasi cauza cu 4% in primul trimestru al anului 2007 comparativ cu aceeasi perioada din 2006. Desi s-a inregistrat o crestere de 11.4% in ceea ce priveste vanzarile de diesel, datorita conditiilor de pe piata si cresterii vanzarilor de carduri, aceasta crestere nu a compensat scaderea cu 21,7% in ceea ce priveste vanzarile de benzina.

De asemenea, ca rezultat al diminuarii numarului de statii, si vanzarile din shop au scazut cu 3,5% in primul trimestru al anului 2007 in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, fapt normal, datorat diminuarii retelei cu 14% (19 benzinarii).

„Aceste rezultate arata o crestere sanatoasa – ne-am diminuat numarul de benzinarii si evident cifrele totale au fost mai mici, dar faptul ca a crescut volumul de vanzari per locatie inseamna ca reteaua MOL a devenit una mai eficienta - am reusit sa ne atingem obiectivele, adica sa ne optimizam vanzarile per fiecare statie. Nu ne dorim neaparat cea mai mare retea de benzinarii din tara, insa intentionam sa o detinem pe cea mai eficienta”, declara Zsolt Szalay, CEO MOL Romania.