Pe o piata in crestere cum este cea a constructiilor, producatorii se concentreaza sa ofere solutii cat mai moderne si accesibile clientilor, atat clasei medii, cat si marilor dezvoltatori industriali si rezidentiali.
Lindab Romania este lider de piata in domeniul sistemelor de invelitori din tigla metalica, cu o cota de piata de 22%, alti competitori importanti fiind Ruukki si Coilprofil.

Prezent pe piata romaneasca inca din 1994, producatorul Lindab dezvolta solutii moderne si sisteme eficiente de otel pentru industria constructiilor (divizia Profile), dar si sisteme de ventilatie (divizia Ventilatii). In primul semestru al 2007, Lindab Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 17,7 milioane de euro, in crestere cu 43% fata de aceeasi perioada a anului 2006.

“Pe baza studiilor de piata am inregistrat o cota de piata pe segmentul tiglelor metalice de peste 20%, iar pentru 2007 asteptam o crestere cu cel putin 5-6 procente", a declarat directorul general al Lindab Romania, Andrei Sulyok.

In Romania, Lindab a investit pana in prezent 9,4 milioane de euro in linii si instalatii de productie, depozite si programe de training, avand in prezent o capacitate de productie pe segmentul de tigla metalica de 1.500.000 mp anual, 175 de angajati si peste 200 de parteneri la nivel national.

Citeste si:

Ca raspuns al dezvoltarii accelerate a pietei de constructii din Romania, Lindab si-a diversificat portofoliul de produse prin lansarea, pe 19 iulie, a unei noi game de profile Topline de tigle metalice, Lindab Skane (denumita dupa regiunea suedeza in care se regaseste sediul central al companiei), produs accesibil care se adreseaza in primul rand clientilor cu venituri medii, dar si constructorilor de cartiere rezidentiale.

Noul produs va beneficia de aceleasi valori garantate de prestigiosul brand Lindab pentru gama sa premium- calitate, siguranta si fiabilitate - diferentiandu-se de produsul anterior, Lindab Nordic 400, prin pretul accesibil, cu pana la 20% mai scazut decat al gamei premium, suprafata mai mare de acoperire, decupajul contur, formatul mare al panourilor (1100x6000mm), montajul rapid si greutatea scazuta de numai 5kg/mp, ceea ce asigura o manevrabilitate mai usoara.

Lindab a investit 400.000 de euro pentru noua linie de fabricatie Lindab Skane, care va produce, in medie, 2.000.000 mp anual de tigla metalica. Prin lansarea acestei game, Lindab se asteapta la o crestere a cotei de piata pe segmentul de tigla metalica de 5-6%, potrivit declaratiilor directorului general Lindab Romania, Andrei Sulyok. Acesta estimeaza vanzari de 500.000 de mp de tigla metalica Lindab Skane in primul an de la lansarea produsului pe piata.

Grupul suedez Lindab AB este prezent in 29 de tari, avand 4.900 de angajati si peste 300.000 de produse in portofoliu. In 2006, grupul international a inregistrat o cifra de afaceri de 820 milioane de euro si vanzari de 466 milioane de euro in primul semestru al anului 2007, o crestere de 26,1% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Profitul companiei s-a majorat cu 63,5% in primul semestru al anului, totalizand 56 milioane de euro.