Holdingul Leder & Schuh AG, cel mai mare retailer austriac de incaltaminte si unul dintre primii sase retaileri din Europa, si-a anuntat patrunderea pe piata locala in cursul anul viitor, obiectivul urmarit fiind destul de clar: ocuparea unui loc in top trei.

Reprezentantii Leder & Schuh nu au vrut sa dezvaluie insa detalii referitoare la valoarea investitiei, locatia vizata pentru inaugurarea primului magazin sau numarul total de unitati ce ar urma sa fie deschise in Romania.

Compania a inceput deja angajarile prin intermediul firmei de recrutare Neumann, prin cautarea unui manager de vanzari si al unui director financiar. Grupul Leder & Schuh este deja prezent in Austria, Germania, Slovacia, Cehia, Polonia, Slovenia si Ungaria, cifra de afaceri consolidata realizata anul trecut depasind 400 de milioane euro. Grupul opereaza aproximativ 300 de magazine sub sase branduri diferite: Corti, Dominici, Top Schuh, Shoe 4 You sau Jello, fara a detine insa facilitati de productie.

Locatiile din Romania vor fi operate sub marca Humanic, un concept multi-brand, cu o suprafata de cel putin 500 de metri patrati, ce l-ar aduce in concurenta directa cu cel mai important jucator local, Leonardo, ale carui magazine sunt cuprinse intre 200 si 1.000 mp, dar si cu un alt retailer de talie internationala care intentioneaza sa patrunda pe piata romaneasca, Deichmann.

Cel mai mare retailer de incaltaminte din Europa, Deichmann, va inaugura luna viitoare prima sa locatie din Romania. Pentru inceput nu va fi deschis un birou de vanzari in Romania, expansiunea pe piata locala urmand a fi coordonata de filiala din Viena a companiei, ne-a marturisit Ulrich Effing, directorul de comunicare al Deichmann.

Conceptul nemtilor este similar cu cel al austriecilor, dar si cu cel operat de Leonardo: un mix de produse - de la incaltaminte de ocazie si pana la incaltaminte sport - atat pentru adulti, cat si pentru copii.

Deichmann isi va continua extinderea in Romania “pas cu pas”, conform declaratiilor lui Effing, care nu a precizat insa numarul de locatii vizat pe termen mediu si lung. “Numarul de magazine va depinde, in mare masura, de reactia clientilor, in orice caz ne dorim o buna acoperire nationala. In acest moment sunt vizate mai multe tipuri de locatii, fie ca sunt stradale sau situate in centre comerciale, conditiile esentiale fiind vadul si un nivel rezonabil al chiriei”, a precizat Effing.

Citeste si:

Deichmann, care la sfarsitul anului trecut opera 2.185 de magazine pe 13 piete europene, a realizat in 2006 o cifra de afaceri de 2,71 mld. euro, in crestere cu 10,5% fata de anul precedent.

La sfarsitul lunii mai, Aldo, un alt mare retailer de incaltaminte pe plan international, si-a facut intrarea pe piata romaneasca, prima sa reprezentanta fiind inaugurata in Bucuresti Mall.

“Suntem foarte placut impresionati de primele rezultate obtinute pe piata din Romania. Clientii au manifestat un interes ridicat pentru produsele noastre si acest lucru poate fi observat cu usurinta din vanzarile inregistrate la foarte multe produse: balerinii si sandalele sunt cele mai achizitioante produse”, au declarat pentru Wall-Street reprezentantii Aldo.

Referitor la distributia veniturilor pe cele doua divizii Aldo, incaltaminte si accesorii, acestia au tinut sa precizeze faptul ca “exista o echitate, stabilita de-a lungul anilor de experienta internationala din domeniu, care seteaza nivelurile de distributie ale veniturilor la 35% pentru Accesorii si 65% pentru Incaltaminte. Consumatorul Aldo din Romania pastreaza aceasta distributie la niveluri similare”.

In decurs de aproximativ o luna, cele doua magazine Aldo (Incaltaminte si Accesorii) au atras un numar important de client, circa 3.500, lucru ce confera conducerii si mai multa incredere in indeplinirea cu success a planurilor de extindere a retelei.

“Intentionam sa ne extindem activitatea si in tara, pana la sfarsitul acestui vom deschide inca trei noi magazine. Suntem foarte increzatori in potentialul economic din Romania, in general, si in cel din Bucuresti, in special, prin urmare doua magazine vor fi deschise in doua mari orase din tara, iar cel de-al treilea va fi deschis tot in Bucuresti”, au mai mentionat oficialii Aldo.

Si ceilalti retaileri locali au planuri ambitioase de expansiune atat pentru acest an, cat si pentru cel viitor. Desi cea mai mare parte a extinderilor vizeaza piata interna, poate fi intalnita si situatia inversa - companii locale care ies pe pietele regionale. Este cazul Leonardo, care, dupa intrarea in Bulgaria si Ungaria, si-a planificat patrunderea si in Moldova, Ucraina si Turcia.