Fata de rezultatele anului trecut, Astra Plus urmareste o crestere cu 25 de procente, datorata, in principal, extinderii portofoliului cu noi branduri, puternice, de profil. In perioada de varf vanzarile de produse scolare cresc in general cu aproximativ 800-1000 de procente fata de o perioada obisnuita din an.

Pentru distribuitori, sezonul de produse scolare incepe din iulie si dureaza pana septembrie. In aceste 2-3 luni se realizeaza in medie 20-25 de procente din rulajul intregului an. Pregatirea pentru urmatorul an scolar a inclus, pentru Astra Plus, parteneriate cu 5 noi branduri si suplimentarea cu 20% a personalului de vanzari.

Noile nume ce se regasesc in portofoliu, alaturi de cele peste 30 deja existente sunt: Crayola (instrumente educationale), ONLINE (unul dintre cele mai diversificate sortimente de instrumente de scris, cu o serie de personaje si modele fashionable), articole din gama pentru copii de la 3M, Inoxcrom si Staedler.

In 2006, cele mai solicitate branduri au fost Canson (blocuri de desen), Morocolor (produse pentru desenat ºi hobby), Stabilo (instrumente de scris ºi colorat), Carioca (articole pentru desen si colorat, precum si instrumente de scris). Cele mai mari volume de vanzari de sezon (2006-2007) ale Astra Plus s-au realizat din caietele scolare (4.500.000 de produse), coperti (600.000) sau articolele de geometrie (400.000) si produse pentru desen si colorat. (250.000).

Valoarea pietei de papetarie din Romania se ridica la 150-200 milioane de euro si inregistreaza un ritm de crestere de aproximativ 10-15 procente pe an, datorat in principal cresterii puterii de cumparare a consumatorilor.

Citeste si:

Tendinta consumatorilor urmeaza si anul acesta orientarea catre produse de brand, astfel incat elementele de design si calitatea castiga din ce in ce mai multi consumatori.
In afara de clasicele personaje (Barbie sau personajele Disney) care sunt in topul preferintelor, Cars, Brats, Witch sau Harry Potter afecteaza dorintele micilor scolari si buzunarele parintilor.

Astra Plus distribuie si brandul propriu de caiete scolare al BeProffice, Maxx. Caietele Maxx au un istoric de 7 ani pe piata si in acest sezon se gasesc in 80 de variante de coperti care au insumat o investitie de 50.000 euro.

Astra Plus este unul dintre principalii furnizori de produse scolare pentru modern mass market (Metro, Selgros, Cora, Carrefour, Auchan, Real, Kaufland etc), resellers si retail (lanturi de librarii, magazine specializate si Diverta) si este brand al BeProffice. Office Express este liderul pietei de distributie produse pentru birou, sub care Be Proffice isi desfasoara activitatea pe piata business to business.

Be Proffice face parte din diviza Proffice a RTC Holding si cumuleaza 17 ani de experienta intr-o divizie care cuprinde companii specializate in distributia de birotica-papetarie si articole de birou. Proffice actioneaza intr-un concept foarte bine definit, de “all4office” si, pe langa Be Proffice, reuneste alte trei companii: Ranco (import si distributie de articole promotionale), Aqua Regis si Top Office Products (importator si distribuitor Kores, Novus, Durable, Dahle, Dymo si Sanford Brands: Parker, Waterman). Divizia Proffice a raportat o cifra de afaceri de 62 milioane euro in 2006 si isi propune o crestere de cel putin 18 procente pentru 2007.