“Cresteri au fost pe segmentul clientilor individuali si in special al celor care isi fac rezervari prin sistem. Tendinta se va pastra si in 2008, dar speram si intr-o crestere a segmentului de leisure, grupuri de turisti”, a declarat pentru Wall-Street Mioara Gheorghe, marketing manager Crowne Plaza.

Printre principalii factori care au contribuit la cresterea cifrei de afaceri se regasesc dinamica pietei, schimbarea structurii business-ului cu accent pe clientii individuali si implicit tarife mai mari, cresterea numarului de rezervari venite prin sistemul international si o strategie de vanzari adecvata, enunta Gheorghe.

Din totalul veniturilor, 50% reprezinta veniturile din cazare si 42% veniturile din organizarea evenimentelor, in timp ce segmentul de 8% acopera sectorul food&beverages si alte servicii. Profitul operational a inregistrat in perioada ianuarie-octombrie 2007 aproximativ 10,3 milioane de lei (3 milioane de euro), in crestere cu 3% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce gradul de ocupare pentru cele zece luni s-a situat la un nivel de 73,67%.

“Estimam ca vom termina 2007 cu un grad de ocupare de 70-71%. In perioada de sarbatori ocuparea scade si pana la 30%”, a continuat Gheorghe, preconizand venituri de 39 milioane de lei (aproximativ 11 milioane de euro) pentru acest an, pastrand o crestere constanta de 7-8%.

Citeste si:

“A fost un an bun, in care veniturile au crescut cu procente intre 5 si 10 % fata de 2006, fiecare hotel important depasindu-si estimarile. Crowne Plaza va merge pe o crestere fata de realizarile actuale de aproximativ 5%, crestere care tine cont de evolutia pietei, de schimbarile si optiunile clientilor, de dezvoltarea zonei in care este localizat hotelul, dar si de structura competitiei pe piata hoteliera, aparitia a catorva mii de camere pe segmentul 4-5 stele etc”, sustine Mioara Gheorghe.

In 2008 sunt asteptate pe piata hotelurilor de patru-cinci stele noi unitati cu peste 2.000 de camere, urmand ca cererea sa inregistreze cresteri mai mici, in jur de 5-7%. “Competitia este dorita si deocamdata este loc, stiut fiind faptul ca piata bucuresteana pe nivelul de 4-5 stele nu acopera cererea”, incheie Mioara Gheorghe.

In prezent, Crowne Plaza concureaza pe piata hotelurilor de cinci stele, avand ca principali competitori hotelurile Marriott, Hilton , Howard Johnson si Intercontinental. Anul trecut, veniturile cumulate pe acest segment au ajuns la 95 milioane de euro.