Piata furnizorilor de servicii medicale private se ridica, anul acesta, la o valoare de aproximativ 400 de milioane de euro, iar cea a asigurarilor private este estimata la 200 de milioane de euro, potrivit preconizarilor lui Tiberiu Roth, directorul general al furnizorului de servicii de diagnostic imagistic Hiperdia.
“Ritmul de dezvoltare al pietei este incredibil. Suntem destul de aproape de valoarea de 200 de milioane de euro in ceea ce priveste piata serviciilor de asigurari private in domeniu. Estimez ca piata furnizorilor de servicii medicale este una mult mai mare si ca va ajunge la 400 de milioane de euro”, a declarat Roth.

Casa de Asigurari de Sanatate aloca aproximativ 30% din bugetul serviciilor paraclinice pentru serviciile de diagnostic imagistic, potrivit estimarilor reprezentantilor Hiperdia.

Astfel, valoarea serviciilor paraclinice echivaleaza cu 3% din totalul bugetului, ceea ce face ca 1% sa fie alocat serviciilor de diagnostic imagistic. Piata serviciilor de diagnostic imagistic atinge, anul acesta, o valoare de 40-50 milioane de euro, conform calculelor oficialilor Hiperdia.

Preluare si majorare de capital de 80%

Compania brasoveana va beneficia si de o majorare de capital ca urmare a preluarii, contra unei sume de 15 milioane de euro, a 65% din pachetul de investitii de catre Bedminster Capital Management, administratorul de investitii Southeast Europe Equity Fund II.

“Am primit multe oferte din partea mai multor fonduri de investitii, insa noi ne-am axat pe cei mai interesati si pe cei mai flexibili. Fiecare actionar a vandut din cotele pe care le detinea, iar doar unul din cei 9 actionari a hotarat sa iasa complet din afacere. Odata cu preluarea pachetului de 65% din actiuni de catre Bedminster majorarea de capital a Hiperdia a ajuns la 80%”, a declarat Aurel Tudose, director medical in cadrul companiei furnizoare de servicii de diagnostic imagistic.

Sudul si estul tarii, lipsa acuta de tomografe

Anul acesta, Hiperdia estimeaza ca va realiza o cifra de afaceri de 5 milioane de euro, iar pentru 2008 compania si-a stabilit o strategie de dezvoltare bazata pe extinderea in orasele mare, Capitala neintrand in planurile furnizorului de servicii de diagnostic din cauza unei supradotari din domeniu.

“Incercam ca prin investitiile noastre sa acoperim o zona cat mai mare si sa ajungem sa avem cate un tomograf la 100.000 de locuitori, asa cum este in Uniunea Europeana. Speram ca in curand sa ajungem la aproximativ un tomograf la 200.000 de locuitori, insa este un demers care cere timp, in conditiile in care sunt regiuni ale tarii unde exista doar un astfel de aparat pe o raza de sute de kilometri, ca in cazul Moldovei si al sudului Romaniei”, a explicat Roth.

Reprezentantii companiei au mai declarat ca, in prezent, cele mai atractive regiuni ale tarii din punctul de vedere al investitiilor sunt Moldova si toata regiunea de sud a tarii, de la Turnu-Severin pana la Slobozia.

Standardele Uniunii Europene prevad un tomograf computerizat la 100.000 de locuitori si un scanner RMN (rezonanta magnetica nucleara) la 200.000 de locuitori.

In prezent, exista suficiente centre de imagistica in Romania, insa peste 60% dintre CT-uri sunt nefunctionale si vechi de peste 10 ani.

Hiperdia este unul dintre cei mai importanti furnizori la nivel national pentru servicii de diagnostic imagistic. Centrele prin care activeaza actualmente Hiperdia sunt situate in Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca, Timisoara, Ploiesti si Satu Mare.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri