"Faptul ca la noi inregistrarea unei marci dureaza in unele cazuri mai mult de un an si jumatate blocheaza compania, ii afecteaza afacerea si determina firmele sa-si inregistreze produsul in alte tari unde birocratia este mai putin stufoasa. In timp ce noi avem produsul pregatit, competitia intra pe piata, iar noi asteptam decizia Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci (O.S.I.M.)", a specificat reprezentantul Holdman in cadrul unei conferinte organizate de Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR).

Potrivit datelor Holdman, compania a depus doua cereri de inregistrare a marcilor, Holdhand si Holdfloor, pe 18 iulie anul trecut, si a primit admiterea inregistrarii marcilor pe date de 29 martie anul in curs respectiv 8 iunie 2007, insa certificatele nu au fost emise nici pana in prezent, scrie NewsIn.

"Aceasta este una dintre cauzele care genereaza o balanta de plati deficitara. Ca sa reducem acest deficit trebuie sa exportam si sa reducem importul, iar una dintre solutii ar fi reducerea termenelor de inregistrare a marcii. Daca un proces de inregistrare dureaza doi-trei ani, dupa aceasta perioada produsele sunt uzate moral, iar intreprinzatorii sufera pierderi. Am ajuns sa mergem sa ne inregistram brandurile in Ungaria, unde perioada de inregistrare este de sase luni", a declarat presedintele CNIPMMR, Ovidiu Nicolescu.

Citeste si:

Grupul Holdaman a fost infiintat in 1994 si are in componenta sase companii. Acestea activeaza in domeniul marketingului si exportului de produse pentru igiena profesionale in Romania si Europa Centrala si de Est, achizitia si distributia de echipamente pentru spalatorii, curatatorii, mobilier stradal etc.

Holdman estimeaza pentru anul 2008 o cifra de afaceri de circa 15 milioane de euro, iar pentru anul in curs afaceri de circa 8 milioane de euro. Grupul are in prezent 14 filiale in intreaga tara si 170 de angajati.