MOL Romania a inregistrat in 2007 o crestere de 1,7% a cifrei de afaceri, la 533 milioane euro, fata de cea de aproximativ 525 milioane euro din 2006 si o dublare a profitului, a declarat Zsolt Szalay, directorul companiei.
In ceea ce priveste profitul net al companiei inregistrat anul trecut, directorul MOL Romania a afirmat, citat de NEwsIn, ca acesta este mai mult decat dublu fata de profitul net din 2006, de peste 12 milioane de euro, fara a specifica cifra exacta.

Dupa criteriul throughput per site (n.r.: dupa cantitatea medie de litri de carburanti vanduti pe statie in functie de numarul mediu de benzinarii si de zilele de functionare), compania MOL Romania a inregistrat o crestere de 7,8%.

De asemenea, dupa acest criteriu, MOL Romania se afla pe locul al doilea in tara noastra, a mentionat Zsolt Szalay.

Cota pe piata de retail a fost in 2007 de 12,8%, fata de 14,4% in 2006.

"Tendinta pe piata este consumul crescut de Diesel, aproape o treime din vanzarile companiei fiind destinate clientilor de card", a precizat Zsolt Szalay, citat de NewsIn.

Potrivit oficialului MOL Romania, aceste cresteri ale cifrelor companiei s-ar datora mai multor motive, precum: trecerea la o platforma unica de operare (CODO – Company Owned Dealers Operated), datoita conditiilor externe ale pietei (volatilitatea pietei, pretul ridicat al petrolului); faptului ca in 2007 compania a inceput consolidarea Diviziei de Petchem (polietilena si polipropilena); reinnoirea portofoliului de servicii (anul trecut au lansat un nou serviciu de rambursare a TVA-ului, valabil in Slovacia si Ungaria, ceea ce inseamna ca in aceste tari, la cumpararea de carburanti, TVA-ul poate fi recuperat), dar si succesul inregistrat de Divizia de Lubrifianti.

Totodata, o alta divizie care a inregistrat rezultate foarte bune (la nivel de grup) este Divizia de TVK, introdusa si in Romania.

In ceea ce priveste planul de investitii pentru acest an, Zsolt Szalay a spus ca MOL Romania intentioneaza sa deschida in 2008 un numar de zece benzinarii pentru care se vor investi 20 de milioane de euro, incluzand statiile ce ar putea fi deschise pe Autostrada Soarelui, in cazul in care MOL va castiga licitatia.

Aceasta suma reprezinta totalul de investitii alocat pentru acest an. Statiile vor fi atat de tip greenfield, cat si de tip brownfield, iar compania este interesata doar de locatiile premium pentru lansarea acestor benzinarii.

Presedintele MOL Romania a mentionat ca in aproximativ doua luni vor deschide urmatoarea statie, cea de-a 124-a, dupa prima deschisa in acest an, la Ludus. Distanta dintre statiile MOL din Romania este de 50-60 de km.

De asemenea, Grupul MOL si-a propus ca in 2008 sa deschida 70 de benzinarii in Austria, iar pana la sfarsitul anului 2009 sa ajunga la 100 de benzinarii.

Oficialul MOL Romania a mai spus ca strategia sa este sa ajunga, pana in 2010, la 1500 de benzinarii la nivel de grup.

MOL Romania Petroleum Products activeaza in domeniul retailului de carburanti, avand o retea formata din 123 de benzinarii in intreaga tara, avand o cota de piata de 12,8%. Este parte a grupului MOL Plc, cea mai mare companie integrata de petrol si gaze din Europa Centrala si de Est, avand sediul central la Budapesta.

Capitalizarea de piata a Grupului MOL este de aproximativ 15 miliarde de dolari. Avand 15.000 de angajati, compania isi desfasoara activitatea in Europa, Orientul Mijlociu, Africa si tarile CIS. MOL detine trei rafinarii in Ungaria, Slovacia si Italia si opereaza peste 1000 de benzinarii in Europa Centrala si de Sud-Est.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri