Dizivia de distributie Mediplus a inregistrat o crestere anuala a cifrei de afaceri de 36%, raportand 111,9 milioane de euro in primul trimestru al anului 2008, comparativ cu cele 82,5 milioane de euro inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut, informeaza compania.

Divizia de retail Sensiblu a inregistrat o crestere anuala a cifrei de afaceri de 29%, ajungand pana la 34,6 milioane de euro in primul trimestru al lui 2008, comparativ cu 26,9 milioane euro inregistrata in primul trimestru din 2007. Aceste cifre de afaceri neconsolidate includ vanzarile intre companii, dinspre Mediplus catre Sensiblu, in valoare de 19,8 milioane de euro, potrivit informatiilor transmise de oficialii companiei.

“Asa cum am raportat cu ocazia rezultatelor anuale, ne-am rafinat strategia de a conduce A&D Pharma la urmatorul nivel de dezvoltare, concentrandu-ne asupra optimizarii profitabilitatii operationale si consolidarii pozitiei noastre de piata. Eforturile noastre [...] ne permit sa dezvoltam parteneriate strategice importante cu mari producatori internationali, cum ar fi compania leader din domeniul biotehnologiei, Amgen, asigurandu-ne astfel o platforma solida si flexibila de expansiune in alte tari”, a declarat Dragos Dinu (foto), CEO-ul companiei.

Desi cifrele de afaceri ale celor doua mari divizii ale companiei farmaceutice au crescut comparativ cu perioada similara a lui 2007, rezultatele au fost afectate deprecierea monedei nationale fata de euro, ceea ce a insemnat o crestere mai puternica a cifrei de afaceri in lei.

In moneda locala, cifra de afaceri consolidata neauditata a atins 467,5 milioane de lei, echivaland cu o crestere anuala de 44%. Mediplus a inregistrat o cifra de afaceri de 412,9 milioane de lei, reprezentand o crestere anuala de 48%, in timp ce Sensiblu a inregistrat o crestere anuala a cifrei de afaceri de 40% ajungand la 127,7 milionae RON, in primul trimestru al anului 2008.

Citeste si:

Cota de piata anuala medie a Mediplus in totalul pietei farmaceutice, care include si vanzarile catre spitale, s-a majorat la 18,6% in perioada de 12 luni incheiata in martie 2008 comparativ cu 17,5% pentru aceeasi perioada incheiata in martie 2007, potrivit datelor emise de Cegedim.

Raportat trimestrial, cota medie de piata a Mediplus a crescut la 20,1% in primul trimestru in 2008 de la 17,2% in primul trimestru in 2007. Cota de piata a Mediplus in vanzarile de produse farmaceutice catre farmacii in Romania s-a majorat de la 20,% in primul trimestru in 2007, la 21,6% in aceeasi perioada in 2008, evidentiind pozitia dominanta detinuta de Mediplus, cota sa de piata fiind mai mare decat cotele medii de piata combinate ale competitorilor situati pe locurile doi si trei ca marime.

Cota de piata anuala medie detinuta de Mediplus in totalul vanzarilor catre farmacii s-a mentinut aproape constanta, fiind de 20,6% pentru perioada de 12 luni incheiata in martie 2008, comparativ cu 20,8% pentru perioada similara incheiata in martie 2007, conform informatiilor furnizate de grupul farmaceutic.

Mediplus opereaza o retea logistica nationala care cuprinde 12 depozite distribuind un portofoliu de aproximativ 5.000 de produse catre mai mult de 70% farmaciile din Romania. Linia de retail opereaza 221 unitati pe intreg teritoriul Romaniei. Sensiblu si-a consolidat pozitia de piata in aceasta perioada si a continuat restructurarea retelei sale adaugand 26 de noi unitati, inchizand 11 si relocand alte 7 in Romania.

Principalii competitori ai A&D Pharma pe segmentul de distributie sunt Fildas, Farmexpert, Farmexim si Relad, iar pe cel al farmaciilor Sensiblu rivalizeaza cu Remedio, Farmaciile Dona, Centrofarm, Help Net si Catena.