Retailul modern va cunoaste transformari importante pana in 2013 cand Metro Group va atinge vanzari de 3,38 milioarde euro si o cota de piata de 7% in Romania in scadere fata de 7,5% cat detinea in 2007. Acesta va fi urmat de Rewe Group care va avea vanzari de peste trei miliarde euro in 2013 si o cota de 6,4% fata de 5,5% cat avea in 2007.

Potrivit analuistului Plane Tretail, in 2013 pe locul al treilea se va situa Carrefour Romania cu 5,9% urmat de Schward Group cu 3,6% (2,1% in 2007), Louise Delhaize cu 3,4% (2,1 in 2007). Cea mai importanta crestere o va avea Auchan care va avea vanzari de 1,95 miliarde euro si o cota de 2,4% in 2013 fata de 0.3% in 2007.

Conform studiului Planet Retail, canalele traditionale din Romania vor avea o cota de 59% din retailul autohton, urmate de hipermarketuri cu 21,5%, de formatul cash&carry cu 8,6%, de formatele de discount cu 4,7% si de supermarketuri cu 5,2%.

Citeste si:

"In momentul de fata formatul de hiper si supermarket este prezent in toata regiunea Europei Centrale si de Est, in timp ce discounterii sunt focalizati pe Europa Centrala. In Romania primul tip de comert modern a aparut in 1993 si a fost reprezentat de supermarketuri care sunt concentrate in prezent mai ales in centrul si sudul tarii alaturi de discounteri. Cel mai dispersat este segmentul cash&carry, prezent in toate zonele tarii. Spre deosebire de piata din Bulgaria, retailul romanesc nu este atat de fragmentat fiind mult mai restrans numarul magazinelor de proximitate si al chioscurilor de cartier", a declarat analistul Planet Retail.

Principalii jucatori pe piata de retail din Romania sunt Carrefour, Kaufland (Schward Group), Auchan, Real (Metro Group), Cora ( Louise Delhaize ) si operatorul romanesc al magazinelor Pic - pe segmentul hiprmarketurilor; Mega Image, Spar - pe segmentul supermarketurilor; Plus Discount, Penny Market, Penny Market XXL (Rewe Group ), Minimax Discount - pe segmentul de discount; Metro si Selgros pe segmentul cash&carry.